וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GMAC - חטיבת המימון של ג'נרל מוטורס - תקצץ מיליארד דולר מעלויותיה השנה

רויטרס

24.5.2009 / 19:23

מנכ"ל החברה, אל דה מולינה, גייס את כריסטופר מרשל, לעבר יועץ בחברת בלאקרוק, להנחות את קיצוצי העלויות



GMAC, חטיבת המימון של ענקית המכוניות האמריקאית ג’נרל מוטורס (GM), מתכננת לקצץ מיליארד דולר מעלויותיה השנה, או כ-20% מכלל ההוצאות שלה, כך נכתב במזכר פנימי של החברה והושג על "וול סטריט ג'ורנל".



לפי העיתון האמריקאי, את קיצוץ ההוצאות ינחה כריסטופר מרשל, מומחה לענייני החזרות חברות לרווחיות. מרשל הובא אל החברה על ידי המנכ"ל אל דה מולינה. מרשל היה עד לאחרונה יועץ של חברת בלאקסטון.



משרד האוצר האמריקאי הודיע בסוף השבוע כי יזרים 7.5 מיליארד דולר נוספים ל-GMAC, כדי לאפשר לה לתמוך ברוכשי המכוניות של קרייזלר ו-GM וכדי להשלים את עתודות המזומן של החברה.



הצעד נועד לטפל במחסור באשראי שתרם לירידה החדה במכירות הרכב בארה"ב. בנוסף, הבנק הפדרלי האריך את הפטור שמאפשר ל-GMAC להמשיך להלוות לסוחרים וללקוחות הקמעוניים של GM, מה שבימים כשורה אינה יכולה לעשות משום שהיא כעת במעמד של בנק החזקות שבו GM היא בעלת עניין.



שר האוצר טימותי גייתנר אמר כי ההון החדש ל-GMAC "יציע הזדמנויות אשראי חזקות, יסייע לייצב את שוק מימון הרכב ויתרום להתאוששות הכלכלית הכללית". בדצמבר שעבר הזרים משרד האוצר 5 מיליארד דולר לחברה.



במסגרת מבחני העמידות שערך הבנק הפדרלי לבנקים הגדולים במדינה, נדרשה GMAC לגייס 11.5 מיליארד דולר.



ב-2006 מכרה GM את השליטה ב-GMAC לסרברוס וקבוצת משקיעים נוספים, עליהם נמנו בנק סיטי, בנק אאוזורה היפאני, ו-PNC פייננשל סרוויסז. אך GMAC נמנתה עם החברות הראשונות שחשו על בשרן את משבר הסאבפריים, ונקלעה לקשיים כבר ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully