וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות והמדינה לביה"ד: מחק על הסף העתירה נגד עסקת החבילה

חיים ביאור

24.5.2009 / 19:36

איגוד לשכות המסחר: העסקה נוגדת את ההסכם מ-2006 בין לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לבין ההסתדרות



ההסתדרות ופרקליטות המדינה הגישו היום לבית הדין הארצי לעבודה בקשה דחופה למחיקה על הסף של עתירת איגוד לשכות המסחר נגדן. בעתירה ביקש האיגוד והעומד בראשו, אוריאל לין, שבית הדין יוציא צו מניעה זמני, האוסר על המדינה וההסתדרות לקדם את הליכי החקיקה עליהם סיכמו, אשר נועדו לשפר את מצבם של העובדים על חשבון המעסיקים.



בעתירה שהגיש איגוד לשכות המסחר, נטען שהליכי החקיקה שגובשו באחרונה במסגרת עסקת החבילה נוגדים את ההסכם מ-2006 בין לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, בו חבר איגוד לשכות המסחר, לבין ההסתדרות. על פי ההסכם, כל שינוי בחקיקת העבודה ייעשה תוך תיאום בין כלל חברי לשכת התיאום.



ההסתדרות ופרקליטות המדינה טוענות בבקשה שהגישו, באמצעות עו”ד שי תקן, כי איגוד לשכות המסחר עצמו מודה, בהודעת תיקון שהגיש לביה"ד, כי טעה לחשוב שהוא חתום על ההסכם מ-2006 בין לשכת התיאום לבין ההסתדרות. האיגוד מודה בהודעתו כי טעה בנקודה חשובה זו.



לטענת ההסתדרות והמדינה, טעות זו שנכללה בעתירה של איגוד לשכות המסחר, "היא רעידת אדמה של ממש". עוד נטען כי "מדובר בטעות היורדת לשורש הבקשה שהגיש האיגוד, והסתרתה של העובדה הקריטית, כי האיגוד כלל אינו חתום על ההסכם מ-2006, היא חמורה ואסור לביה"ד לתת לה יד". ההסתדרות והמדינה מבקשות מביה"ד הארצי, "לנוכח התנהלותו החמורה של איגוד לשכות המסחר והשימוש לרעה שנעשה בהליכי בית המשפט", לפסוק הוצאות לדוגמה נגד האיגוד לטובת אוצר המדינה, למרות שבהליכים קיבוציים לא נהוג שביה"ד יפסוק הוצאות נגד הצד המפסיד.



תיקוני החקיקה עליהם סיכמו ההסתדרות, לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים והממשלה, קובעים בין היתר כי למעסיק יש חובה לנהל מו"מ קיבוצי (אך אין חובה לנהל מו"מ על הסכם קיבוצי) במידה שבמקום העבודה קם ועד עובדים חדש; עוד נקבע: הטלת קנסות למעסיקים שיפגעו בזכות ההתארגנות ולמעסיקים ושימנעו מנציגי עובדים להיכנס לשטח המפעל; מעסיק המעכב את שכר עובדיו ייחשב כעובר עבירה פלילית; וכן, שחוק שכר המינימום, המטיל אחריות פלילית על מעסיק המשלם פחות משכר המינימום, יהפוך לדרקוני יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully