וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר נפילה של 50% במחירי הבתים - שוק הדיור של פניקס קם לתחייה

סוכנויות הידיעות

24.5.2009 / 21:00

פניקס, אחת הערים שנפגעו באופן הקשה ביותר על ידי המשבר בשוק הדיור בארה"ב, רושמת שוב התעניינות גוברת בשוק הנדל"ן המקומי



שוק הדיור בעיר פניקס באריזונה, אחת הערים שנפגעו באופן הקשה ביותר על ידי המשבר בשוק הדיור בארה"ב, קם לתחייה בשבועות האחרונים, על רקע זינוק גדול במכירות הבתים והתעניינות מחודשת מצד קונים פוטנציאליים.



לפי חברת הייעוץ והמחקר אר.אל בראון, מכירות הבתים הקיימים בפניקס זינקו ב-75% בחודש אפריל, לעומת אפריל 2008. הגורם המרכזי לעניין המחודש ברכישות בתים היה הסימנים להקלה במיתון בארה"ב, יחד עם נפילה של עשרות אחוזים במחירי הבתים בעיר למחיר חציוני של 113 אלף דולר (לעומת מחיר חציוני של 268 אלף דולר ב-2006) ומלאי של בתים מעוקלים שנמכרים בימים אלה על ידי הבנקים בהנחות ענק.



למעשה, ההתלהטות של שוק הדיור בפניקס הוביל למספר העסקות הגדול ביותר בעיר מאז 2006. עסקות מרחוק בהן קוני הבתים נעדרים, בין אם הם משקיעים שמקווים לגרוף רווח מההתאוששות של השוק או רוכשים שמבקשים לקנות בית נופש, היו אחראיות ל-4 מתוך כל 10 בתים שנמכרו בפניקס בחודש אפריל, לפי חברת המחקר MDA דאטהקוויק. מדובר בעלייה של 50% לעומת סוף 2007 ולקצב הדומה לזה של 2005, אז הגיע השוק המקומי לשיא.



אף עיר בארה"ב לא נפגעה קשה יותר מפניקס, שכלכלתה נתלתה בשגשוג של שוק הנדל"ן המקומי, בעקבות הנפילה במחירי הבתים. לפי מדד S&P/קייס-שילר למחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, הנפילה במחירי הבתים בפניקס הייתה החדה ביותר. 41 אלף עובדים בתעשיית הבנייה, ו-136 אלף עובדים בסך הכל, פוטרו במדינה בעקבות המשבר הכלכלי - כ-7% מכוח העבודה.



כעת מוצאים עצמם תושבי פניקס מתמקחים שוב על בתים שברצונם לרכוש, מתחרים עם רוכשים פוטנציאליים אחרים, כפי שעשו לפני הקריסה של שוק הדיור האמריקאי. קרן ההשקעות הקנדית CBI מתכננת כיום להיכנס לשוק הדיור בארה"ב, וכמהלך פתיחה בכוונתה לרכוש 160 בתים בפניקס. "באף עיר אחרת לא נפלו מחירי הבתים ב-50%, כפי שהם נפלו בפניקס", אמר ג'ארט זילינסקי, בכיר ב-CBI, לעיתון "ניו יורק טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully