וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה שולח את בורסות אסיה לירידות; סיאול נופלת ב-2.5%

רונית דומקה

25.5.2009 / 7:56

סינגפור פטרולאום מזנקת ב-20.6% לאור רכישה צפויה של חברת זיקוק הנפט קפל



ירידות נרשמות כעת במרבית בורסות אסיה, לאחר שצפון קוריאה אישרה היום את הדיווחים לפיהם ערכה הלילה ניסוי גרעיני. סיאול נופלת ב-2.5%; הונג קונג יורדת ב-1.2%; שנחאי מאבדת 1.6%; וטוקיו עולה ב-0.9%.



הניסוי, אשר לפי הדיווחים עבר בהצלחה, נעשה בתגובה ללחץ הבינלאומי הגובר על צפון קוריאה לאחר שיגור הטיל שערכה באפריל האחרון. "הצעד של צפון קוריאה הגיע ללא התראה, והוא מכניס את הסיכון הגיאופוליטי לתוך המשוואה שוב", אמר מיצ'ייה טומיטה, אנליסט במיצובישי UFJ בהונג קונג.



מניות היצוא בדרום קוריאה רושמות ירידות. מניית סמסונג יורדת ב-2%; מניית LG נופלת ב-3.6%. מניית יצרנית השבבים, היניקס סמיקונדוקטור, יורדת ב-3.6%. הניסוי של צפון קוריאה גרם גם להיחלשות הוון הבוקר: המטבע הדרום קוריאני נחלש ב-1.4% מול הדולר לרמה של 1261.1 וון לדולר.



עליות נרשמות במגזר הסחורות, בשל העליות במחירי הנפט והמתכות בימים האחרונים. מניית ניפון סטיל עולה ב-3.8% בטוקיו. מניית BHP ביליטון עולה ב-0.8% בסידני. סינגפור פטרולאום מזנקת ב-20.6% לאור ידיעות כי הצעתה של החברה לקנות נתח של 45.5% בחברת זיקוק הנפט קפל התקבלה, וכי היא עשויה לרכוש בה נתחים נוספים. פטרוצ'יינה עולה ב-0.5% בהונג קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully