וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק העולמי, רוברט זוליק: למשבר הכלכלי העולמי עשויות להיות השלכות פוליטיות חמורות

סוכנויות הידיעות

25.5.2009 / 9:11

זוליק: המשבר הכלכלי עשוי להוביל למהומות ואי שקט חברתי בעקבות העלייה באבטלה



למשבר הכלכלי העולמי עשויות להיות השלכות פוליטיות חמורות, שעלולות להתבטא גם באלימות ובאי שקט חברתי, אם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט בצעדי מנע – כך הזהיר אתמול נשיא הבנק העולמי, רוברט זוליק, בראיון לעיתון הספרדי "אל פאיס". "אם לא ננקוט בצעדים, ישנה סכנה שהמשבר הכלכלי יתפתח למשבר אנושי וחברתי עם השלכות פוליטיות חמורות", אמר זוליק, שהוסיף כי "מה שהחל כמשבר פיננסי התפתח למשבר כלכלי עמוק, שמתקדם לקראת משבר אבטלה".



במהלך הראיון, הציע זוליק הקמה של תשתית בינלאומית שתדאג להחזיר מובטלים למעגל העבודה כדרך לבלימת המיתון העולמי. "אף אחד לא יודע מה הולך לקרות, והדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא פשוט להתכונן לכל אפשרות. גודלן של חבילות התמריצים הממשלתיות לעידוד הצמיחה הוא שעשוי להיות הגורם המכריע", אמר זוליק.



זוליק הוסיף כי "אמריקה הלטינית נותרה יציבה ברובה, למרות שמקסיקו והמדינות במרכז היבשת סובלות - מאחר שהן היו תלויות בשוק בצפון אמריקה. מזרח אירופה נמצאת במצב בעייתי מאד, במיוחד המדינות הבלטיות, כמו רומניה".



התאוששותה של הכלכלה העולמית, אמר זוליק, "תהיה חלשה וממושכת, והאבטלה תמשיך לעלות". זוליק הוסיף כי הוא אינו צופה משבר כלכלי דומה לשפל הגדול של שנות ה-30, אך הדגיש כי לכל הפחות מדובר בתרחיש אפשרי.



דבריו של זוליק פסימיים יותר לעומת דברים שאמר בראיון בשבוע שעבר, אז העריך כי הצניחה החופשית בכלכלה העולמית נפסקה. "אני לא אופטימיסט ולא פסימיסט, אני אדם של ספקות, אני מציאותי. ללא ספק, הצניחה החופשית בכלכלה העולמית נפסקה. אני חושב שיש סיכוי טוב לכך שהירידות יהיו קטנות יותר. רוב הכלכלנים צופים התאוששות עד לסוף השנה הנוכחית, או בתחילת השנה הבאה", אמר אז זוליק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully