וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורית נוקד: ביטול פטור המע"מ על ירקות ופירות עומד בניגוד למגמה העולמית של מלחמה בהשמנה

אורה קורן

25.5.2009 / 10:58

סגנית שר התמ"ת מתכננת להגיש הצעת חוק שתגביל שידורי פרסום לאוכל לא בריא בשעות צפייה לילדים



סגנית שר התמ"ת, אורית נוקד, מתנגדת להעלאת המע"מ על פירות וירקות, כפי שהציע משרד האוצר. לקראת הדיון בנושא מחר בכנסת, ציינה נוקד כי "כוונת הממשלה להעלות את המע"מ באחוז אחד למשך שנה וחצי - מ-15.5% ל-16.5% - וביטול הפטור ממע"מ על פירות וירקות, אולי יגדיל את הכנסות המדינה, אבל עלול לעלות לחברה בישראל בבריאות".



לדבריה, העלאת מחירי הפירות והירקות עלולה לגרום לציבור לצרוך פחות פירות וירקות. "מגמה זו עומדת בניגוד גמור למגמה העולמית הבאה לידי ביטוי, בין היתר, בפעילות הממשלות וארגוני הצרכנות הבינ"ל למניעת השמנה, הכוללת עידוד צריכה של פירות וירקות על פני מוצרים תעשייתיים בריאים פחות", אמרה נוקד.



"הגיע הזמן שהפקידות באוצר תבין כי לגזירות כלכליות יש מחירים בריאותיים לטווח ארוך. מס שיוטל על פירות וירקות עלול לחזור כבומרנג כנטל כספי כבד על מערכת הבריאות כתוצאה ממזון משמין ולא בריא שירכשו הצרכנים", הוסיפה.



נוקד אמרה, כי בכוונתה לקדם הצעת חוק ממשלתית אשר תגביל שידורי פרסום לאוכל לא בריא בשעות צפייה לילדים. לדבריה, הצעת החוק תעודד את הציבור לסגל אורח חיים בריא, דבר אשר ישפר את איכות חייו ואף יחסוך למדינה תקציבים אדירים המושקעים כיום במערכת הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully