וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפסח והפסחא - ירידה של 27% בלינות תיירים באפריל לעומת אשתקד

עירית רוזנבלום

25.5.2009 / 11:20

ירידה של 35% בלינות בירושלים לעומת אפריל שעבר



בחודש אפריל חלה ירידה של 27% בלינות תיירים בהשוואה לאפריל אשתקד. בלינות ישראלים חלה עלייה של 4% בהשוואה לאשתקד. בסה"כ נרשמו באפריל כ-1.7 מיליון לינות – ירידה של 12% ביחס לאפריל אשתקד. תפוסת החדרים הארצית עמדה על כ-59% - ירידה של 18%. כך עולה מנתוני המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות.



לדברי סגן נשיא התאחדות המלונות בישראל, רפי פרבר, "אנחנו נמצאים בתוך משבר חריף בתיירות הנכנסת. מאז מבצע 'עופרת יצוקה' והתגברות המיתון הכלכלי בעולם, אנחנו מדווחים מדי חודש על ירידות כבדות בלינות ובתפוסות במלונות".



לדבריו, הבעיה היא שבמקום להתרכז בדרכים להתמודד עם המשבר ובמהלכים שיש לנקוט, עוסקים כל גורמי התיירות במשימה אחת בלבד והיא הורדה מעל סדר היום של ה'עז' שכלל האוצר במסגרת ההצעה לחוק ההסדרים: ביטול הפטור ממע"מ על שירותי התיירות.



פרבר, שהיה בעבר מנכ"ל משרד התיירות, אומר שהטלת מע"מ על התיירות הנכנסת היא גול עצמי למשק. "זאת החלטה אומללה שתפגע בתעשיית התיירות, שמשמשת ראש חץ, שאמור להוביל את ישראל לצמיחה כלכלית".



מהנתונים עולה כי מספר לינות התיירים באפריל עמד על 709 אלף, בהשוואה ל-975 אלף לינות באפריל אשתקד. כמעט בכל אזורי הארץ חלו ירידות בלינות התיירים, כאשר בטבריה, בירושלים ובחיפה – נרשמו ירידות גבוהות במיוחד.



הירידה הגבוהה ביותר היתה בטבריה - ירידה של 46%. בירושלים נרשמה ירידה של 35% ובחיפה של 32%. בקיבוצים נרשמה ירידה של 31%. גידול בלינות התיירים חל רק באילת – גידול של 10%.



מספר לינות הישראלים באפריל עמד על 978 אלף לינות. באילת נרשמו כמחצית מלינות הישראלים וחל בה גידול של 9% בהשוואה לאפריל אשתקד. בים המלח חל גידול של 11%. בירושלים – גידול של 12%. בטבריה ובהרצלייה – גידול של 11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully