וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: התנודתיות בשוק המט"ח עשויה לגבור; האוזי מתקבע על 78 סנט כנגד הדולר והוא צפוי לעלות

TheMarker

25.5.2009 / 11:30

האנליסטים מעריכים שקונים רבים ינהרו אל הזהב כמקום מפלט, לאור החשש שהמצב הגיאופוליטי באסיה יתלקח בעתיד



המשקיעים חוששים מהניסוי הגרעיני שעליו דווחה הבוקר קוריאה הצפונית, מכיוון שהוא עלול להשהות את ההחלמה הכלכלית של דרום מזרח אסיה מהמשבר הכלכלי ולהכניס לאזור מתחים גיאופוליטיים.



אנליסטים בכירים מאמינים שכלכלת יפן תסבול מהחדשות המדאיגות, בשל קרבתה הגיאוגרפית של יפן לקוריאה. הדולר בתגובה עלה ב-0.4% ל-95.11 ין, כשהוא מוחק שפל בן חודשיים כנגד המטבע היפני. גם האירו התחזק בכ-0.5% מול המטבע היפני, כשהוא נסחר ב-133.38 ין. ההתנגדות הקרובה של הדולר היא ב-95.21, ואם ישבור אותה רבים מאמינים שהצמד יהיה בדרך ל-95.50, אפילו בטווח הקרוב.



הדולר האוסטרלי מצליח להתאושש הבוקר בעקבות "אפקט האטום". מול הין היפני מצליח הדולר האוסטרלי לעלות, כשהצמד נסחר סביב 74.30 דולר אוסטרלי-ין. זאת לאחר שביום שישי האחרון הצמד ביקר ברמות ה-73.21.



האוזי מתקבע כרגע על רמות ה-78 סנט כנגד השטר הירוק, ורבים מאמינים שכיוונו הוא צפונה. בייחוד לאור העדיפות שנותנים לו המשקיעים, בעיקר הודות לריבית היחסית גבוהה שלו בניגוד לשאר כלכלות העולם.



ביום שני צפוי להתנהל מסחר דליל מבדרך כלל בשוק המט"ח העולמי, בשל חופשה בארה"ב ובבריטניה. ביום שלישי צפויה התעוררות בשוק, במקביל לפרסום מדד אמון הצרכנים האמריקני ב-17:00. התחזיות המוקדמות מציירות תמונה אופטימית, של עליית המדד לעבר 43 נקודות מ-39 נקודות בחודש הקודם.



בגזרה המקומית, התנודתיות לא צפויה להרפות השבוע משוק המט"ח העולמי, וההיפך הוא הנכון. השבוע צפויים להתפרסם בארה"ב מספר רב של נתוני מאקרו, דבר שעשוי להגביר את התנודתיות בשוק המטבעות, ולהכתיב את תנועת המסחר במטבע האמריקני, במקביל לכיוון המסחר בשוקי ההון.



שבוע המסחר נפתח בבוקר יום שני כששני המטבעות המובילים נסחרים מול השקל במגמה מעורבת. הדולר ממשיך להיחלש מול השקל, בעוד האירו מתחזק מעט מול המטבע המקומי. שוק המט"ח ממשיך להגיב לספקולציות על הערכת בנק סיטי מהשבוע שעבר, כי בנק ישראל יפסיק את רכישות המט"ח היומיות העומדות על 100 מיליון דולר ביום.



פירסומים נוספים אתמול דיברו על כך שבבנק ישראל שוקלים לשנות את מדיניות הרכישה בהתאם לתנודתיות בשוק, ולהגיע לממוצע של 100 מיליון דולר ביום במקום לרכוש את הסכום באופן קבוע. היום בערב יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש יוני, בעוד ההערכות הן שהריבית תישאר בשפל של 0.5%.



בשבוע שעבר מחיר הנפט ננעל בעליות, מאחר והחוזים נקובים בדולר והמטבע צנח לרמתו הנמוכה ביותר מזה 5 חודשים מול האירו. כעת מתברר שישנה ירידה נוספת ברמות המלאי של הנפט, כפי שעלה מדו"ח המלאים השבועי שפרסם משרד האנרגיה האמריקני ביום רביעי האחרון. ביום חמישי הקרוב המשקיעים יתמקדו בארגון אופ"ק, שאמור להתכנס בוינה ועשוי להעלות השבוע את קצב ההפקה היומי שלו, לראשונה מזה מספר חודשים.



הזהב מתקן בבוקר יום שני למטה, אולם עדיין נסחר בקרבת רמת ה-960 דולר לאונקיה, השיא הדו-חודשי אליו הגיע בשבוע החולף. בדיוק כמו הנפט שמחיריו האמירו, גם המתכת היקרה הולכת במסלול האלטרנטיבי לדולר, ומשקיעים רבים המחפשים הזדמנויות אחרות מלבד השטר הירוק מוצאים את נחמתם במטילי הזהב.



אנליסטים רבים מעריכים שקונים רבים ינהרו אל הזהב כמקום מפלט, לאור החשש שהמצב הגיאופוליטי באסיה יתלקח בעתיד. ההתנגדות הקרובה של מחירי הזהב נמצאת ב-963 דולר, ואם המתכת היקרה תשבור רמה זו אז לפי הניתוחים הטכניים היא עשויה להבקיע את רף ה-970 דולר בקרוב מאוד.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully