וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יישום חתמה על הסכם בשווי 5 מיליון דולר עם יצרנית התרופות האיטלקית זמבון

פז וייסמן

25.5.2009 / 11:21

במסגרת ההסכם, תפותח מערכת ננו-טכנולוגית להחדרת תרופות לטיפול בכאב



חברת יישום, החברה למסחור טכנולוגיה של האוניברסיטה העברית, וחברת Z-Cube, חברת בת של חברת התרופות האיטלקית זמבון (Zambon), חתמו על הסכם רישוי טכנולוגיה לפיו Z-Cube תפתח מערכת ננו-טכנולוגית להחדרת תרופות לטיפול בכאב. הטכנולוגיה הומצאה על ידי פרופסור אלקה טויטו מבית הספר לרוקחות בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית. במידה שהטכנולוגיה אכן תגיע לכדי מוצר, ההסכם צפוי להניב ליישום הכנסה של 5 מיליון דולר, אשר מקורה מתשלום בעמידה מאבני דרך וקבלת תמלוגים ממכירות עתידיות. יעקב מיכלין, מנכ"ל יישום אמר כי "התכשיר החדש מורכב מחומרים שכולם עברו אישור של ה-FDA, ואנו מאמינים שיש לו הפוטנציאל להגיע לשוק תוך 5-3 שנים".



Z-Cube היא חברת בת של חברת התרופות האיטלקית זמבון המעסיקה 2500 עובדים ב-14 מדינות ולה מכירות של למעלה מ-600 מיליון דולר בשנה. על פי תנאי ההסכם, Z-Cube קיבלה זכויות בלעדיות לפתח ולמסחר את הטכנולוגיה לצורך טיפול בכאב, והיא תממן את המשך המחקר, שייערך על ידי פרופסור טויטו וקבוצתה. כמו כן, רשאית Z-Cube להעניק רישיונות משנה לצורך המשך פיתוח המוצר. יישום תקבל בתמורה דמי רישוי, תשלומים על אבני דרך ותמלוגים.



המערכת מיועדת למתן תרופות בעלת יכולת לשכך כאבים מתונים וחמורים כאחד במהירות וביעילות. היתרון העיקרי של הטכנולוגיה הוא בכך שהתרופה יכולה להגיע בעזרתה במהירות למוח ולמערכת העצבים ובכך לגרום לפאקט מיידי של שיכוך הכאב. בניסויים בחיות מודל במעבדה התכשיר נמצא בטוח ובעל פעילות יעילה ומהירה.



לפי נתונים שנמסרו בידי חברת יישום, בשנת 2007 השוק העולמי למוצרים לשיכוך כאבים (לא כולל תרופות הנמכרות ללא מרשם) עמד על כ-4.2 מיליארד דולר. הביקוש למשככי כאבים במרשם צפוי לגדול בשל הגידול באוכלוסיית העולם, העלייה במחלות כאב כרוניות ומודעות גוברת של רופאים לחשיבות שבטיפול בכאבים. טיפול משופר בכאבים כולל לא רק את הפיתוח והשיווק של חומרים כימיים חדשים, כמו משככי כאבים, אל גם את הפיתוח של מערכות חדשות להחדרת תרופות המקטינות את תופעות הלוואי, מגבירות בטיחות ומשפרות רמת היענות לטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully