וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין נוטלת את הבכורה: פטרוצ'יינה עקפה את אקסון מוביל והפכה לחברה הגדולה בעולם לפי שווי שוק

סוכנויות הידיעות

25.5.2009 / 12:18

מניית פטרוצ'יינה זינקה ב-30% ושווי השוק שלה עלה ל-336.4 מיליארד דולר; מניית אקסון נפלה ב-14%



ענקית הנפט הסינית, פטרוצ'יינה, עקפה היום את ענקית הנפט האמריקאית, אקסון מוביל, והפכה לחברה הגדולה ביותר בעולם לפי שווי שוק, לאחר שחבילת התמריצים הממשלתית בסין הובילה לזינוק חד במניות החברה מאז תחילת השנה.



מניית פטרוצ'יינה, הנמצאת בשליטה ממשלתית, זינקה ב-30% מאז תחילת השנה, ושווי השוק של החברה התנפח ל-336.4 מיליארד דולר, לעומת שווי שוק של 335.9 מיליארד דולר לאקסון מוביל (לפי מחיר הנעילה של מניית החברה ביום שישי). חבילת התמריצים בסך 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר) שיזמה ממשלת סין בשנה שעברה לעידוד הצמיחה הכלכלית, הגדילה את צריכת הדלק בסין, לעומת ירידה חדה בצריכת הדלק במדינות מפותחות כמו ארה"ב.



"אם אתה משקיע ואתה רוצה לקנות מניות במגזר האנרגיה, אתה תרצה לקנות מניה של חברת האנרגיה הגדולה בסין. הביקוש לדלק בסין הולך וגדל, בעוד שבארה"ב ובאירופה נופל הביקוש", אמר גורדון קוואן, ראש מחלקת המחקר בחברת מיראי אסט סקיוריטיז מהונג קונג, לבלומברג.



בורסת שנחאי זינקה ב-43% מאז תחילת השנה, בעקבות הערכות אופטימיות כי הצמיחה הסינית תתאושש בשל חבילת התמריצים הממשלתית, בעוד שמדד S&P 500 ירד ב-1.8% בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב והשחיקה ברווחי החברות. מניית אקסון מוביל, שעלתה ב-0.6% ביום שישי למחיר של 68.83 דולר, ירדה ב-14% מאז תחילת השנה הנוכחית.



פטרוצ'יינה, שיצאה בהנפקה ראשונה לציבור בבורסת הונג קונג ב-2000, הפכה בנובמבר 2007 לחברה הראשונה בעולם ששוויה הוערך ביותר מטריליון דולר לאחר שיצאה בהנפקה ראשונה בבורסת שנחאי. אז עקפה החברה הסינית לראשונה את אקסון מוביל כחברה הגדולה בעולם. במארס האחרון עקפה אותה אקסון שוב, לאחר שמניות פטרוצ'יינה בשנחאי נפלו ביותר מ-50% בעקבות הנפילה במחיר הנפט, ההאטה הכלכלית בסין והעלויות הגדולות הקשורות בהתרחבותה של החברה.



היקפם של מאגרי הנפט העומדים לרשות פטרוצ'יינה, עבר בשנה שעברה את זה של אקסון, לאחר שהחברה הסינית הוסיפה 890 מיליון חביות נפט למאגריה באמצעות תגליות ורכישות. מאגרי הנפט של אקסון, לעומת זאת, ירדו ב-3% ב-2008 ל-21.1 מיליארד חביות נפט.



היום הודיעה פטרוצ'יינה כי הסכימה לרכוש נתח של 45.51% ממניותיה של חברת האנרגיה הסינגפורית, סינגפור פטרוליום (SPC), תמורת מיליארד דולר, במסגרת התרחבותה של ענקית הנפט הסינית. פטרוצ'יינה כבר החזיקה ב-50% ממניותיה של החברה הסינגפורית מאז 2005, אז רכשה חצי ממניותיה תמורת 20.74 מיליארד יואן (3.04 מיליארד דולר). בחודש שעבר הסכימה פטרוצ'יינה לרכוש נתח של 50% בחברת הנפט הקזאחית Mangistaumunaigas תמורת 1.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully