וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הכללי: עובדי קבלן במשרדי הממשלה יזכו להפרשות פנסיה כבר מהיום הראשון

חיים ביאור

25.5.2009 / 13:47

בנוסף, דמי ההבראה יועברו רק לאחר שהקבלנים יוכיחו שהעובדים אכן קיבלו אותם



שיפור משמעותי בתנאי ההעסקה של עשרות אלפי עובדי הניקיון, השמירה והאבטחה המועסקים במשרדי הממשלה באמצעות חברות קבלניות לכוח אדם. החשב הכלכלי במשרד האוצר, שוקי אורן, עדכן היום את הוראות ההתקשרות בין משרדי הממשלה לבין קבלני השירותים בענפים אלה, כך שמעתה, כל עובד כזה שיועסק באחד ממשרדי הממשלה יזכה להפרשות לפנסיה כבר מהיום הראשון לעבודה - בדומה לנהוג בקרב עובדי המדינה ה"רגילים".



בענפי השמירה והאבטחה קיים הסכם קיבוצי עליו חתמה ההסתדרות עם החברות בענף, ולפיו ההפרשות לפנסיה עבור העובדים ישולמו רק בתום תשעה חודשים מתחילת ההעסקה. לכן, ההוראות החדשות של החשב הכללי מייטיבות את הזכויות של עובדים אלה, אולם רק עבור מי שמועסק במשרדי הממשלה ולא במגזרים אחרים של המשק. בענף הניקיון נחתם לפני שנים רבות הסכם קיבוצי המחייב את המעסיקים להפריש לפנסיה עבור העובדים לאחר חודשי העסקה סופרים, אך המרבית המקרים המעסיקים מתחמקים מלקיים הסכם זה.



החשב הכללי גם החליט שהסכום המועבר לקבלנים עבור דמי ההבראה לעובדים, יועבר בפועל רק לאחר שהקבלנים יוכיחו באמצעות קבלות ואישור של רואה חשבון, שדמי ההבראה כבר הופקדו בחשבונות העובדים. ההוראות החדשות מחדדות עבור הקבלנים את התיקון לחוק הגנת השכר, המחייב הפקדת תלוש שכר מפורט וברור בידי העובדים, הכולל את תנאי העסקתו ואת זכויותיו.



החשב הכללי עדכן את ההוראות בעקבות המלצותיה של ועדה בינמשרדית מיוחדת בראשות סגן בכיר לחשב בכללי, איתן קשמון, ומנהל מינהל הרכש הממשלתי, ליאור אדאי. הוועדה הוקמה לפני כשנה וכללה נציגים ממשרדי האוצר, התמ"ת והמשפטים. אחת ההוראות החשובות בעניין עובדי הקבלן שכבר נכנסו לתוקף לפני שנה וחצי, קבעה כי משרדי הממשלה חייבים לפסול התמודדות במכרז ממשלתי של קבלן כוח אדם בתחום השמירה, האבטחה והניקיון במכרז ממשלתי, אם הורשע בגין עבירות על חוקי העבודה או שנקנס על ידי מינהל ההסדרה והאכיפה המשרד התמ"ת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully