וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי של יפאן צופה התאוששות: הכלכלה היפאנית תצמח ברבעון השני של 2009

רויטרס

25.5.2009 / 14:18

מסאקי שיראקאווה: נרשמת האטה בנסיגה החדה בפעילות הכלכלית והפיננסית ביפאן; צופה התאוששות מתונה



כלכלת יפאן תרשום התאוששות מתונה ותצמח ברבעון השני של 2009, לאחר שרשמה את הנסיגה החדה ביותר בתולדותיה ברבעון הראשון, בעקבות עלייה ביצוא ובתפוקה התעשייתית - כך אמר היום נגיד הבנק המרכזי של יפאן, מסאקי שיראקאווה.



בנאום שנשא בעיר קאנאזאווה שבמרכז יפאן, אמר שיראקאווה כי "נראה שהנסיגה החדה שנרשמה בתנאים הכלכליים והפיננסיים ביפאן ובעולם כולו מאז הסתיו האחרון החלה להתייצב, ואנו צופים התאוששות מתונה בעתיד".



בשבוע שעבר העלה הבנק המרכזי של יפאן את תחזית הצמיחה שלו - לראשונה מאז 2006. "הכלכלה אמנם נמצאת עדיין במצב קשה, אך קצב ההידרדרות התמתן", נאמר בהודעת הבנק המרכזי, שהותיר את הריבית ביפאן ללא שינוי ברמה של 0.1%. ברבעון הראשון של 2009 נסוגה כלכלת יפאן ב-15.2% לעומת הרבעון המקביל ב2008 - הנסיגה החדה ביותר מאז שהחלה הממשלה לפרסם את נתוני התמ"ג ב-1955 - בעקבות נפילה חדה ביצוא ובתפוקה התעשייתית.



היום הזהיר שיראקאווה כי התנאים הכלכליים הקשים בעולם יימשכו, בעקבות התיקון המתמשך, ואמר כי גם כאשר הכלכלה השנייה בגודלה בעולם תתאושש, "תהיה הצמיחה הכלכלית מתונה ותלווה ברמה גבוהה של אי ודאות". הצריכה הפרטית והשקעות העסקים, אמר שיראקאווה, צפויות להמשיך לרדת בעקבות הירידה בשכר והשחיקה ברווחי החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully