וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעברות: הרווח התפעולי צמח ב-4% ל-19 מ' ש' למרות החולשה בתחום תוספי המזון

נתן שבע

25.5.2009 / 14:29

מעלות הורידה את דירוג האג"ח של החברה בדרגה ל-A מינוס



ההאטה הכלכלית פגעה מעט בתוצאותיה של מעברות שבשליטת קיבוץ מעברות אבל למרות זאת הצליחה החברה לשמור על צמיחה 6% ברבעון הראשון של השנה. הכנסותיה הסתכמו ב-147.3 מיליון שקל. הצמיחה ועלייה ברווחיות בכל מהמגזרים שבא היא פועלת עזרה לרווח התפעולי לצמוח ב-4% ל-19 מיליון שקל. בשורה התחתונה הוצאות מימון נמוכות הובילו את החברה לסיים ברווח של 13.3 מיליון שקל - עלייה של 47%.



מעברות מציינת כי הירידה במחירי חומרי הגלם והאנרגיה מחד, ושינויים בשערי המטבעות השונים המובילים להתייקרות עלות המוצרים המיובאים מאידך, המשיכה גם השנה.



את הצמיחה של מעברות הוביל מגזר חיות המחמד - מזון לבעלי חיים, שהצליח לצמוח ב-31% ל-25.1 מיליון שקל אבל תרם רווח תפעולי של 2.4 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל. תחום המזון לתינוקות שתורם 54% מההכנסות עלה ב-7% ל-79.5 מיליון שקל. הרווח התפעולי בתחום עלה ב-26% ל-18.3 מיליון שקל. תחום תוספי המזון, הוויטמנים ומזון אורגני ירד ב-5% ל- 34.6 מיליון שקל והוביל לירידה של 62% ברווח ל-1.4 מיליון שקל.



מעלות הורידה את דירוג האג"ח של החברה מ-A ל-A מינוס. הורדת הדירוג באה לדברי מעלות בעקבות מכירת 51% מהאחזקה בחברה הבת, מעבדות מטרנה לאסם המהווה כ-80% מתרומת ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי של החברה) לצד התרחבות הפעילויות האחרות, תביט לקיטון ברווחיות החברה בטווח הקרוב ותפגע ביחסים הפיננסים של החברה. תחזית הדירוג יציבה ונובעת מההערכה כי לאחר השלמת המכירה תמשיך החברה לשמור על רמת מינוף ונזילות נאותה.



מעברות הודיעה עוד על עדכון שכרו של המנכ"ל יגאל גלי. שכרו של גלי שודרג לרמה 75 אלף שקל. עלות שכרו תסתכם ב-1.8 מיליון שקל ותכלול מענק בסך של עד 6 משכורות בעלות של 450 אלף שקל ותשלום מבוסס מניות בסך של 305 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully