וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון לוועדת הכספים: להפסיק העמדת לשכה ציבורית לאולמרט יחד עם הלשכה העסקית

צבי זרחיה

25.5.2009 / 14:46

התנועה לאולמרט: "קשה למצוא הצדקה לכך שהמדינה תממן מחצית לשכתך שתשמש לחברת הייעוץ הפרטית אותה הקמת"



התנועה לאיכות השלטון מבקשת מיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לכנס את הועדה ולקבל החלטה המונעת מרה"מ לשעבר אהוד אולמרט לשכור לשכה על חשבון המדינה, המשמשת גם את עסקיו הפרטיים.



כפי שנחשף הבוקר ב-TheMarker אולמרט שכר לשכה רחבת ידיים בבית המיליונים בתל אביב כאשר מחציתה ממומנת על ידי המדינה. הלשכה היא בת 340 מ"ר בעוד המדינה מממנת מתוכה 170 מ"ר. עלות השכירות בשנה למדינה כ-1 מיליון שקלים. אולמרט זכאי ללשכה, נהג, עוזרים, מזכירות, ורכב למשך 5 שנים בעלות שנתית של 2 מיליון שקל בשנה.



במכתב ששיגרה בצהריים התנועה אל גפני כתבה כי "אנו מבקשים שועדת הכספים המאשרת הוצאת כספים נרחבת זו תבהיר כי החלטתה לאשר הוצאת כספים למימון לשכה לראש ממשלה לשעבר איננה יכולה לשמש לטובת החברה הפרטית של מר אולמרט. בהתאם לכך באם מבקש מר אולמרט לעסוק בענייני ציבור ישכור לשכה לשם כך ויקדיש זמן לישב ולפעול בה ואלו את משרדו הפרטי ועסקיו יממן מכיסו שלו".



התנועה תובעת כי "ועדת הכספים תסייג את החלטתה במפורש ותבהיר מעתה ולהבא כי תקצוב לשכה לנבחרים לשעבר יעשה רק לאותם נבחרים המתחייבים לעסוק בצרכי ציבור וכנגזרת למספר השעות השבועיות שמתחייבים הם לפעול בהם למען הציבור. כך שימוש בכספי הציבור יעשה רק לטובת קידום אינטרסים של הציבור".



התנועה גם פנתה את אולמרט עצמו בבקשה שישמש דוגמא אישית ויוותר על הכספים המוצעים ללשכתו. "לכל הפחות נבקש שאם ברצונך להמשיך לקדם את טובת הציבור, תפריד בין לשכתך לענייניך העסקיים ולו רק משום מראית העין העולה מההסדר המתוכנן. בתור ראש ממשלה שזה עתה סיים את תפקידו נבקש שתשמש דוגמא ותכך ניתן גם שלא לנצל את מלוא הסכום שניתן ע"י המדינה אלא רק את הסכום הנדרש באופן יחסי לכמות הזמן והעבודה שתושקע בפעילות ציבורית".



התנועה ציינה כי "כספי הציבור הממנים את לשכת ראש הממשלה היוצא אינם אמורים לשמש כפרס או מתנת פרישה. גם ללא הלשכה כספי הציבור מממנים לכל ראש ממשלה שמסיים את תפקידו רכב ונהג, 4 עוזרים, קו טלפון ועיתון - כל אלו בנוסף לפנסיה. נראה שהצידוק היחיד להוצאת כספי הציבור על לשכה לטובת ראש ממשלה שסיים את כהונתו היא לאפשר מקום עבודה בו יוכל להמשיך את פעילותו הציבורית וקידום עניינים ציבוריים ולא את ענייניו הפרטיים, עסקיו ועשייתו לביתו.



"קשה למצוא כל הצדקה לכך שהמדינה היא שתממן את מחצית לשכתך שלפי הפרסומים תשמש לכאורה חברת הייעוץ הפרטית אותה הקמת" ציינה התנועה.



הציבור ישלם:



ההטבות לרה"מ היוצא אולמרט:
* תקציב כולל - 10 מיליון שקל ל-5 שני:



•לשכה ל-5 שנים - עלות כ-918 אלף שקל בבית המיליניום
•רכב שרד ונהג
•פנסיה חודשית 36,920 שקלים
•3-4 עוזרים ומזכירות
•טלפון ועיתון לכל חייו 10,400 שקל בשנה.
•אבטחה לכל החיים על חשבון המדינה.



מתנת פרידה: המדינה משתתפת במימון המשרדים של חברת הייעוץ של אהוד אולמרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully