וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבעון הגרוע בתולדות ה-OECD: הכלכלות המפותחות רשמו נסיגה של 4.2% ברבעון הראשון

אשר שכטר

25.5.2009 / 15:42

רק באחת מתוך שבע הכלכלות הגדולות ב-OECD, צרפת, נרשמה האטה בקצב הנסיגה ברבעון הראשון



כלכלותיהן של המדינות החברות בארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) רשמו צמיחה שלילית של 4.2% ברבעון הראשון של 2009, לעומת התקופה המקבילה ב-2008 - הנסיגה החדה ביותר בתולדות הארגון. היום הודיע ה-OECD כי התמ"ג המשולב של 30 המדינות החברות בארגון נפל ב-2.1% ברבעון הראשון של 2009, לעומת הרבעון הרביעי של 2008, אז נסוג התמ"ג של חברות ה-OECD ב-2%. לעומת הרבעון הראשון של 2008 נסוג התמ"ג של מדינות הארגון ב-4.2%. מדובר בנסיגה החדה ביותר מאז החל הארגון לפרסם את נתוני התמ"ג המשולבים של חברותיו ב-1960.



לפי הודעת ה-OECD, רק באחת מ-7 הכלכלות הגדולות בארגון - צרפת - נרשמה האטה בקצב ההידרדרות הכלכלית ברבעון הראשון. ב-6 הכלכלות הגדולות האחרות - ארה"ב, יפאן, גרמניה, בריטניה, איטליה וקנדה - הוחרף המיתון במהלך הרבעון. זאת, על רקע נסיגה של 6.1% בכלכלת ארה"ב, נסיגה של 6.9% בתמ"ג הגרמני ונסיגה של 15.2% בתמ"ג היפאני.



למרות הנסיגה החדה ברבעון הראשון, בשבועות האחרונים התרבו הסימנים כי ההידרדרות הכלכלית העולמית הואטה. יועצו הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב ברק אובמה, לארי סאמרס, אמר החודש כי הנפילה החופשית של הכלכלה האמריקאית הגיעה לסיומה, והבנק המרכזי של יפאן העלה בשבוע שעבר את תחזית הצמיחה שלו - לראשונה מאז 2006. הכלכלן זוכה פרס נובל פול קרוגמן אמר גם הוא בשבוע שעבר כי הנפילה החופשית של הכלכלה העולמית הסתיימה, וצפה כי הכלכלה האמריקאית אף תתחיל לרשום צמיחה קלה במחצית השנייה של השנה, לאור ההאטה בקצב הפיטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully