וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההנהלה לוקחת בונוסים שמנים ולנו מקצצים באוכל"

ועד עובדי אל על מאיים בסכסוך עבודה: "לא נסכים להפיכתם של העובדים לפרה החולבת של הנהלת אל על". ההנהלה: "דברי בלע ושקר"

ועד עובדי אל על מאיים להכריז סכסוך עבודה בשל מה שהוא מגדיר "הפרת הסכם עבודה קיבוצי שנחתם בין העובדים להנהלה, לאחר מו"מ של שנתיים, ובמסגרתו נאלצו העובדים לבצע ויתורים כואבים ומרחיקי לכת לרבות ויתור על תוספת שכר".

לטענת העובדים, "ההנהלה מוסיפה סמנכ"לים וראשי אגפים במשכורות עתק ומנסה לגייס את הכסף להעסקתם באמצעות פגיעה בתנאי העסקתם של העובדים ביניהם חיסכון באוכל לעובדים". לדברי העובדים ההנהלה דורשת מהם להעלות את התעריף שהם משלמים עבור ארוחת צהריים מ-35 אגורות ל10-15 שקלים, למעט עובדים שמשתכרים מתחת ל-5,000 שקל.

"לא נסכים להפיכתם של העובדים לפרה החולבת של הנהלת אל על. לא יעלה על הדעת שעובדים בכירים של החברה (המועסקים בהסכמים אישיים) ימשכו מקופת החברה בונוסים של מיליונים עבור שנה בה החברה הפסידה עשרות מיליוני דולרים בתואנה שאלו הסכמי העסקתם האישיים, ובאותה נשימה ינסו להפר את הסכם העבודה הקיבוצי עליו חתמו עם העובדים".

"לצערי הרב, למרות שנציגי ההנהלה ישבו עמנו ו'הציעו' לנו לחסוך באוכל לעובדים, דבר זה לא מנע מהם בה בעת ליטול בונוסים נדיבים לעצמם.לא יתכן שיבואו אלינו וידרשו התייעלות בזמן שמבחינת ההנהלה הכל מתנהל כרגיל. לכך לא נסכים" אמר יוסי לוי, יו"ר הועד.

מהנהלת החברה נמסר בתגובה, כי "ההנהלה פנתה לנציגות העובדים במטרה לגבש יחד עמה הרכב הוצאות הניתנות לצימצום. הקיצוץ המוצע הינו התאמה למציאות הנוכחית, עקב המשבר הכלכלי העולמי בכלל ומשבר התעופה בפרט.

הפעילות מתקיימת בכל מגזרי החברה, וזאת כדי למנוע פיטורי עובדים. כל המהלכים יחולו על מנהלים ועובדים גם יחד, פרופורציונלית לשכר.

בהנהלת אל על מקווים כי גם ועד עובדי החברה יפנים את המצב ובמקום לעסוק במניפולציות והפצת שקרים וכזבים יעמוד בהבטחותיו ויירתם למאמץ. אין בכוונתינו להתייחס לדברי הבלע ולשקרים המופצים ע"י נציגות העובדים כאמצעי להימנע מלקיחת אחריות ועמידה לצד החברה בתקופה לא קלה זו. אנו קוראים לועד העובדים להתעשת ולהתנהג בצורה מכובדת ואחראית ולא להיגרר למחוזות שיפגעו בחברה ובעובדיה".

באשר לטענות על הבונוסים השמנים לבכירי החברה מסרו בהנהלה, כי "יש להדגיש שהשנה לא חולקו בונוסים לאף אחד מהסמנכלי"ם ומנהלי האגפים בחברה, כאשר מנכ"ל החברה ויתר על 20% מהשכר והמענקים המגיעים לו מההסכם, כך שטענות ועד העובדים הן מופרכות ואינן אלא מסך עשן, שנוצר בכדי להתחמק מהתחייבויותיהם לפעול לטובתה של החברה, כפי שהתחייבו בהסכם העבודה. לא רק זו שלא נוספו תפקידים, החברה נמצאת בעיצומו של מהלך לצמצום היקף המשרות הבכירות בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully