וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי על בנק הפועלים: בשורה התחתונה, הרבעון צפוי להיות חלש; באקסלנס צופים רווח מזערי של 87 מ' ש'

נועה פרייס

25.5.2009 / 16:01

הנקודות החיוביות בדו"ח יהיו כנראה סיום עידן המחיקות הגדולות בתיק, והעלייה הצפויה בהלימות ההון



בנק הפועלים צפוי לפרסם מחר (ג') את דו"חות הרבעון הראשון של שנת 2009. בבית ההשקעות אי.בי.אי אומרים כי "בשורה התחתונה, הרבעון צפוי להיות חלש".



הנושא העיקרי הצפוי בדו"ח, לטענת האנליסט ליאור רבינוביץ', הוא רמת החובות המסופקים ב-2009. באי.בי.אי מעריכים שהשיעור צפוי להיות 1.3% מתיק האשראי (נמוך מהתחזיות המוקדמות על 1.5%).



רבינוביץ' אומר כי הנקודות החיוביות בדו"ח יהיו סיום עידן המחיקות הגדולות בתיק ניירות הערך של הבנק, והעלייה הצפויה בהלימות ההון. ההמלצה באי.בי.אי למניית בנק הפועלים נותרת ב"קנייה", ומחיר היעד נשאר על 12.6 שקל.



"ההשפעה המהותית היא של ריבית בנק ישראל. ירידת הריבית שוחקת את מרווחי האשראי, מהם נהנה הבנק. הבנקים ימשיכו לסבול ממרווחים נמוכים, עד שהריבית במשק תחזור מעל לרמה של 1.5%", טוען רבינוביץ'.



"העימות המתוקשר מרכז יותר עניין מהדו"חות"



בבית ההשקעות אקסלנס צופים לבנק הפועלים רווח מזערי של 87 מיליון שקל, המשקף תשואה שנתית של 1.8% על ההון. לטענת טרנס קלינגמן, מנהל המחקר באקסלנס, שלושה גורמים ייפגעו במרווח הריבית: השערוך של נגזרים צמודי מדד, לחץ על מרווח הפיקדונות בארץ, וניהול שמרני של עודפי הנזילות במט"ח.



מעבר לכך, קלינגמן אומר כי המשקיעים יתעניינו ברמת ההפרשות לחובות מסופקים ובשליטה בהוצאות, בתקווה לראות שאין שחיקה ביכולות הבסיסיות של הבנק, כגון ניהול סיכוני אשראי ועמידה בתקציבי הוצאות.



"העימות המתוקשר בין הבנק לבין בנק ישראל מרכז יותר עניין מהדו"חות הרבעוניים. ההנהלה הבכירה של בנק הפועלים כמעט התרוקנה לגמרי. לכן, לדעתנו חשוב להביא לסוף העימות תוך בחירת יו”ר הדירקטוריון ומנכ"ל המקובל על שני הצדדים, כדי שהבנק יוכל להתוות מדיניות אסטרטגית לשנים הבאות", מסכמים באקסלנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully