וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוקראינה, ויקטור יושצ'נקו: הכלכלה האוקראינית נסוגה ב-23% ברבעון הראשון של 2009

סוכנויות הידיעות

25.5.2009 / 16:30

ברבעון הרביעי של 2008 נסוגה כלכלת אוקראינה ב-8%; יושצ'נקו: יש לשנות את תקציב המדינה



כלכלת אוקראינה, שנפגעה קשות בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, נסוגה ככל הנראה ב-23% ברבעון הראשון של 2009 בעקבות המשבר הכלכלי המחריף במדינה - כך אמר היום נשיא המדינה, ויקטור יושצ'נקו.



"הצמיחה השלילית של הכלכלה ברבעון הראשון של השנה נעה ככל הנראה בין 20% ל-23% - אחת מהנסיגות החדות ביותר בכל אירופה", אמר יושצ'נקו בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט של לשכת הנשיא באוקראינה.



ברבעון הרביעי של 2008 נסוגה כלכלת אוקראינה ב-8%, הנסיגה הראשונה של כלכלת המדינה מאז 1999. היום קרא יושצ'נקו לממשלה לבחון מחדש את תקציב המדינה לשנה הנוכחית, מאחר שהתקציב מבוסס על ההנחה כי הכלכלה האוקראינית תצמח ב-2009 ב-0.4%.



בדומה לשאר כלכלות מזרח אירופה, נפגעה כלכלת אוקראינה קשות בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, שהוביל לצניחה בערך המטבע המקומי, הגריבנה, לנפילה ביצוא ולהימלטות של משקיעים זרים. סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של אוקראינה לרמה של B2 החודש, חמש רמות מתחת לדירוג השקעה, לאחר ש-S&P חתכה בפברואר את דירוג האשראי של אוקראינה לרמה CCC פלוס, שבע דרגות מתחת לדירוג השקעה. דירוג האשראי של אוקראינה הוא כעת הנמוך באירופה.



בחודש נובמבר קיבלה אוקראינה הלוואה של 5 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית (IMF). ב-8 במאי אישרה הקרן הלוואה נוספת למדינה בשווי 2.8 מיליארד דולר. סך הכל התחייבה קרן המטבע הבינלאומית להעביר לאוקראינה הלוואות בשווי כולל של 16.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully