וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א נעלה בעליות

יובל מעוז

25.5.2009 / 16:43

המעו"ף הוסיף 0.4%. מדד הבנקים התחזק ב-1.7%. מכתשים הוסיפה 4.1% יום לאחר הודעת מינוי ארז ויגודמן למנכ"ל

המסחר בבורסה התנהל היום במגמה חיובית עם המשך פרסומי הדו"חות הכספיים של החברות הציבוריות לרבעון הראשון של השנה. בנק ישראל יפרסם הערב את החלטת הריבית במשק, כשהציפיות הן שהבנק יותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.5%. מדד ת"א 25 עלה ב-0.4% ל-859 נקודות ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.5% ל-785 נקודות. מדד התל-טק הוסיף 0.8%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

שבוע המסחר יהיה מקוצר, ויסתיים ביום רביעי בשל חופשת חג השבועות. ביום רביעי תחול הפקיעה על אופציות המעו"ף. בניו יורק לא יתקיים מסחר עקב יום הזיכרון האמריקאי החל היום. יום המסחר האחרון בבורסות וול סטריט ננעל בירידות שערים קלות: מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.9% ל-8,277 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.2% ל-1,692 נקודות ו-S&P 500 איבד 0.2% ל-887 נקודות.

מכתשים אגן הודיעה אתמול על מינוי מנכ"ל חדש לחברה. ארז ויגודמן, לשעבר מנכ"ל שטראוס. כיום משמש אברהם ביגר כיו"ר וכמנכ"ל מכתשים אגן ומינויו של ויגודמן יהווה הפרדה בין התפקידים. המינוי ייכנס לפועל ב-1 בינואר 2010. המניה עלתה היום ב-4.1%.

מניית טבע רשמה עליות שערים קלות. הבורסה תשיק אופציות על מניות החברה בסוף החודש והמסחר בהן יחל ב-27 במאי.

מדד הבנקים התחזק ב-1.7% בהובלת מניות הפועלים ולאומי. אמש נודע כי הפיקוח על הבנקים מאמץ את כללי השערוך האמריקאים לניירות ערך. הכללים, שישנו את הרישום החשבונאי של ירידת (או עליית) ניירות הערך בתיקי הנוסטרו של הבנקים, ישליכו על רישום ההפסדים או הרווחים, בגין ניירות ערך אלו.

עונת הדו"חות הכספיים נמשכת, ובהמשך השבוע צפויות מספר חברות לפרסם את תוצאותיהן. שטראוס תפרסם את דו"חותיה מחר ואסם צפויה לפרסם את תוצאותיה ביום רביעי. בבית ההשקעות הראל פיננסים צופים כי שטראוס תציג תוצאות חלשות מאחר שהפעילות בישראל טרם התייצבה ומכירות הקפה ימשיכו לסבול מהמיתון והירידה במטבעות. עבור אסם, צופה האנליסט ערן יונגר, תוצאות טובות יחסית המשקפות צמיחה פנימית של כ-1.2%.

ההכנסות של רבוע כחול ירדו ברבעון ב-3.1% ל-1.76 מיליארד שקל לעומת 1.82 מיליארד שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, ירד הרווח של החברה ב-54.4% ל-26.5 מיליון שקל ברבעון לעומת 58.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

חברת אבוג’ן, העוסקת בהשבחת צמחים, מנהלת משא ומתן הנמצא בשלבים מתקדמים עם אחת מהחברות המובילות לייצור ושיווק זרעים, לפרויקט משותף לגילוי ואפיון גנים בעלי פוטנציאל השבחה לגידולים חקלאיים.

מניית ביו לייט זינקה היום לאחר שהחברה דיווחה כי חברה בת שלה, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה אבחנתית לצביעה וזיהוי של תאים סרטניים, קיבלה תוצאות חיוביות לגבי ניסוי קליני שבוצע לאבחון וזיהוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully