וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקל אג'יו: הדולר צפוי לחזור ולעבור את רף ה-4 שקלים כבר בטווח הקצר, במהלך שעשוי להיות חד ומהיר

TheMarker

25.5.2009 / 17:00

האנליסטים טוענים שרמות המחירים הנוכחיות הן נקודה אטרקטיבית לצורך רכישת גידורים להגנות מפני פיחות השקל מול הדולר, הצפוי בהמשך השנה



היחלשות הדולר מול השקל בשבוע החולף, עד לרמות של 3.93 שקל לדולר, היה מהלך חד פעמי ולא שינוי מגמה ארוך טווח, אומרים בשקל אג'יו. בטווח הקצר נראה את בלימת מהלך התחזקות השקל, ואילו בטווח הבינוני נראה את המשך מגמת הפיחות שלו, כך מעריכים גדעון בן נון, מנכ"ל שקל אג'יו, וניר ינאי, מנהל חדר המצב של שקל אג'יו.



בן נון וינאי אומרים כי הספקולציות האחרונות יצרו סחף אשר עשוי להיעצר בקרוב. לטענתם, "למרות שסחף זה יוצר בנסיבות הקיימות איום על רמת ה-3.90 שקל לדולר, אנו צופים כי דילוג חזרה מעל משוכת ה-4 שקל צפוי להתרחש בטווח הקצר, במהלך שעשוי להיות חד ומהיר". לפיכך, בן נון וינאי רואים ברמות הנוכחיות נקודה אטרקטיבית, לצורך רכישת גידורים להגנות מפני פיחות השקל מול הדולר בהמשך השנה.



"הסיבה לעמדה זו, היא שלמרות מהלך התיסוף האחרון אנו ממשיכים להניח שבהמשך השנה נראה את השער עולה ומתקרב ל-4.5 שקל לדולר. זאת, עקב עליית הריביות בשוק האג"ח בארה"ב והצפי להתאוששות מהירה יותר של כלכלתה, לעומת זו של שותפות הסחר שלה", מציינים בן נון וינאי.



עם זאת, בשקל אג'יו מדגישים כי ברמה הטקטית, בימים הקרובים עשויה להימשך התנודתיות שהחלה בשבוע שעבר, גם בגלל הקירבה למועד פקיעת האופציות על שער הדולר-שקל שתתרחש מחר (ג').



לדברי בן נון וינאי, "היחלשות הדולר בשבוע שעבר נובעת הן מהתפתחויות סביב הדולר בעולם והן מספקולציות של שחקנים בשוק המקומי, לפיה בנק ישראל קרוב למיצוי מהלך הרכישות. הספקולציות האלו, אשר הוכחשו על ידי בנק ישראל, הביאו לעלייה בהיקפי הפעילות בשוק ולעלייה בתנודתיות, עקב פעילותם של הספקולטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully