וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר רכישת "עוף העמק" בדרך לפתרון

עופר עיני נועד עם הרוכשים - רמי לוי וקבוצת עמיר שיווק - וסיכם על פתיחת מו"מ על יחסי עבודה קיבוציים לעובדים

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נפגש היום עם נציגיו של איש העסקים רמי לוי ועם נציגי חברת "עמיר שיווק" שאמורים לרכוש את משחטת "עוף העמק" ברמת ישי. עיני סיכם עם הנציגים על פתיחת מו"מ בינם לבין נציגי ההסתדרות וועד העובדים על יחסי עבודה קיבוציים.

לפני חודשיים נסגרה משחטת "עוף העמק" לאחר שהאגודה השיתופית של הקיבוצים והמושבים בעמק יזרעאל, המחזיקה בבעלות על המשחטה, צברה חובות גדולים. לאחר מאבק ציבורי שניהלו העובדים וההסתדרות פתח רשם האגודות השיתופיות במשרד התמ"ת בהליך של פירוק האגודה לצורך מכירתה, הפעלתה מחדש, והמשך העסקתם של העובדים.

לאחרונה סיים הרשם את הליך ההתמחרות בין כל הגורמים שהציעו הצעות לרכישת המשחטה. בהליך היתה ההצעה הגבוהה ביותר של איש העסקים רמי לוי וחברת "עמיר שיווק". השניים הציעו יחד כ- 13 מליון שקל ועתה מתקיימים הליכים בפני הרשם לאישור העסקה. במסגרת הליכים אלה דורשתיפ העובדים בגיבוי ההסתדרות את העסקת העובדים בהסכם קיבוצי. אולם עד עתה לא היה ברור אם בכוונתם של הרוכשים הפוטנציאליים להמשיך את יחסי העבודה הקיבוציים שהיו נהוגים במשחטה במשך עשרות שנים.

בפגישה שנערכה היום סיכם עיני עם נציגי הרוכשים על הקמת צוותים שינהלו מו"מ על יחסי עבודה קיבוציים.

יו"ר ועד עובדי "עוף העמק", מוטי סער, ויו"ר מרחב עמקים צפוני, ליאון פרץ, הביעו סיפוק מהסיכום שהושג. "אנחנו מקווים שנוכל להגיע בזמן סביר ליחסי עבודה קיבוציים ולהחזיר את העובדים למפעל. צריך להבין שמדובר בעובדים המשתכרים שכר נמוך וכרגע מקבלים דמי אבטלה. אנחנו מקווים שבקרוב נוכל להחזיר אותם למסלול של פרנסה בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully