וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס ואקסלנס הגיעו למתווה פשרה בסכסוך בניהן; מניית הפניקס עולה ב-15%

אתי אפללו

25.5.2009 / 18:05

מתווה העסקה כולל פריסת התשלום לבירם ודויטש - תמורת "אפ סייד" ממנו יהנו השניים



חברת הביטוח הפניקס ומייסדי אקסלנס, רוני בירם וגיל דויטש, הגיעו למתווה פשרה בעל פה בסכסוך בניהם. כך נודע ל-TheMarker. בעקבות כך עלתה היום מניית הפניקס ב-15%, לאחר שעלתה אתמול ב-10%.



הסכסוך המתוקשר בין בירם ודויטש לבין הפניקס נוגע לקביעת השווי בו ימכרו בירם ודויטש את יתרת אחזקותיהם בבית ההשקעות אקסלנס, לידי הפניקס. לבירם ודויטש יש אופציה למכירת יתרת אחזקותיהם לפניקס, לפי שווי של כ-812 מליון שקל (אותו חישבו בירם ודויטש על בסיס הדו"חות הכספיים לשנת 2008). על פי ההערכות, בירם ודויטש התפשרו בדרישותיהם הכספיות, ובנוסף, מקורב לעסקה ציין כי מתווה העסקה המתגבש כולל פריסה של התשלום אותו תשלם אקסלנס לשניים. תמורת הפריסה יקבלו בירם ודויטש אפשרות ל"אפ-סייד" - כלומר, אם בשנים הבאות יעלו רווחי אקסלנס, השניים ייהנו מהעלייה.



קביעת השווי של האופציה מבוסס על פי נוסחא שקובעת מכפיל 12 על הרווח הממוצע של אקסלנס לשנים 2008-2009 לאחר התאמות, בתוספת ההון העצמי של אקסלנס. אז, בסוף שנת 2008, הניחו בירם ודויטש לצורך החישוב שהרווח של אקסלנס בשנת 2009 יהיה כמו הרווח של אקסלנס בשנת 2008 - כ-126 מיליון שקל, והגיעו לכך ששוי האופציה שלהם עומד על 812 מיליון שקל. לאחר תוצאות הרבעון הראשון של אקסלנס, על פי אותו חישוב עולה השווי שבידי השניים לסך של 865 מיליון שקל.



הפניקס צפויה לפרסם מחר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2009, ובתחילת חודש יוני צפוי המנכ"ל החדש של הפניקס, איל לפידות, להיכנס לתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully