וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המזרחי טפחות: העלייה ברמת האינפלציה תעמוד בראש מעייניו של בנק ישראל ולא הצמיחה

טל לוי

25.5.2009 / 18:01

רונן מנחם: הותרת הריבית על כנה הגיונית, לנוכח הנתונים האחרונים, לפיהם הכלכלה נסוגה



"הותרת הריבית על כנה הגיונית, לנוכח הנתונים האחרונים, לפיהם הכלכלה נסוגה, השקל מתחזק וטרם מסתמנת של ממש באינפלציה. לגורמי הסיכון, הזינוק בכמות הכסף, התפנית במחירי הסחורות בעולם והתאוששות כלכלית שתירשם, להערכתנו, בהמשך השנה, יידרש בנק ישראל בהחלטותיו הבאות" כך מעריך מנהל היחידה לאסטרטגיה והשקעות בבנק המזרחי טפחות, רונן מנחם. הערב נודע כי בנק ישראל יותיר את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 0.5% - רמת שפל של כל הזמנים.



עם זאת, מנחם מפנה לשינוי שחל בדברי ההסבר שמספק בנק ישראל להחלטת הריבית, שעה שבפירוט יעדי המדיניות המוניטארית, השגת יעד האינפלציה הוקפצה למקום הראשון, לפני נושא הפעילות הכלכלית הריאלית ויציבות המערכת הפיננסית, בעוד בפעם הקודמת היא דורגה אחרונה. להערכת הבנק, בנק ישראל מאותת בכך שלהערכתו העלייה הצפויה ברמת האינפלציה תעמוד מעתה בראש מעיניו.



עוד מראה מנחם כי לראשונה, מזכיר בנק ישראל אפשרות להתחדשות הצמיחה, תרחיש שלא נכלל בהודעותיו הקודמות, הגם שהוא מסייג זאת בכך שהתחדשות הצמיחה תושג רק לקראת סוף השנה. לדעתו, בהינתן הסנטימנט השלילי מאוד עד לאחרונה, למרות השימוש במונח "רק", יש כאן שינוי חיובי של ממש. נציין, שגם מיתון השלכות המשבר העולמי, כיעד למדיניות המוניטארית, נעדר הפעם מההודעה, סימן חיובי נוסף.



לבסוף, בנק ישראל לא כלל בהודעתו התייחסות לשינויים במדיניות הרכישות שלו וטוב עשה. בכך שידר מסר של אמינות, המשכיות, ולהערכתנו יתרום לרגיעה בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully