וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין נחלש מול הדולר והיורו עקב הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה; הוון של דרום קוריאה נפל ב-1.7%

נמרוד הלפרן

25.5.2009 / 18:08

הוון מתאושש ונחלש כעת ב-0.2% מול הדולר; היורו קרוב לשיא של 5 חודשים מול הדולר - 1.3994 דולר ליורו



הין היפאני נסוג משיא של יותר מחודשיים מול הדולר, לאחר שצפון קוריאה ביצעה ניסוי גרעיני ראשון זה שלוש שנים, וניסויים בשיגור שלושה טילים. היורו נסחר מול הדולר קרוב לרמתו הגבוהה ביותר זה כמעט חמישה חודשים, לאחר שבטחון העסקים בגרמניה - הכלכלה הגדולה ביותר באירופה - התאושש זה החודש השני ברציפות.



הין נחלש מול הדולר ב-0.3% לשער של 95.085 ין לדולר, לאחר שמוקדם יותר כבר נפל לרמה של 95.21 ין לדולר. הין נחלש בשיעור דומה גם מול היורו לרמה של 133.03 ין ליורו.



צפון קוריאה ביצעה הלילה ניסוי גרעיני תת קרקעי - ניסוי גרעיני ראשון של המדינה זה שלוש שנים. זמן קצר לאחר מכן, ביצעה צפון קוריאה ניסוי נוסף בטיל לטווח 130 ק"מ. כעבור מספר שעות, ביצעה המדינה ניסוי בשיגור שני טילים נוספים.



הניסוי הגרעיני הראשון שביצעה צפון קוריאה, באוקטובר 2006, גרר את הין לשפל של שמונה חודשים מול הדולר. בירת יפאן, טוקיו, נמצאת במרחק של פחות מ-1,300 ק"מ מבירת צפון קוריאה, פוינגינאנג.



המטבע של דרום קוריאה, הוון, נחלש מול הדולר ב-0.2% לשער של 1,246 וון לדולר, לאחר שמוקדם יותר היום כבר צנח ב-1.7% מול המטבע האמריקאי.



היורו נסחר כמעט ללא שינוי מול הדולר בשער של 1.3994 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר התחזק לרמה של 1.4048 דולר ליורו, קרוב לרמתו הגבוהה ביותר מאז ה-2 בינואר. התחזקות המטבע האירופי נרשמת לאחר שמכון המחקר Ifo מסר היום כי מדד בטחון העסקים בגרמניה עלה החודש לרמה של 84.2 נקודות לעומת 83.7 באפריל. המדד נפל בחודש מארס לשפל של 26 שנים - 82.2 נקודות.



מול הפרנק השווייצי נחלש הדולר ב-0.1% לשער של 1.0844 פרנק לדולר; מול הליש"ט, מוסיף הדולר 0.2% לרמה של 1.5906 דולר לליש"ט.



הדולר רשם בשבוע שעבר את הנפילה השבועית החדה מאז מארס מול היורו, וצנח לרמתו הנמוכה ביותר מאז ראשית ינואר, על רקע חששות מפגיעה בדירוג האשראי המושלם של ארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם - בעקבות תפיחת הגירעון בתקציב הממשל האמריקאי והמשבר הכלכלי.



הדולר נפל ביום שישי לרמה של 1.4019 דולר ליורו - רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-2 בינואר - ובסיכום שבועי נפל מול המטבע האירופי בכ-3.5% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז אמצע חודש מארס. מול הין היפאני נפל הדולר בשבוע שעבר לשפל של 9 שבועות.



ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו, העריך ביום חמישי כי היחלשות הדולר נובעת מחששות בשווקים כי ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה - AAA. בתשובה לשאלה מה הסיבה לירידות בשווקים, אמר גרוס לסוכנות רויטרס כי המשקיעים חוששים כי ארה"ב "הולכת בדרכה של בריטניה - ועלולה לאבד את דירוג האשראי AAA, דבר שישפיע על כל הנכסים הפיננסים ועל הדולר".



חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) הורידה ביום חמישי בראשונה מעולם את תחזית דירוג האשראי המושלם של בריטניה מ"יציב" ל"שלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully