וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר יתחדש על רקע תחזיות אופטימיות באשר להתמתנות המשבר הכלכלי ושטף הדו"חות הכספיים

טל לוי

26.5.2009 / 7:36

אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט בשל חופשת יום הזיכרון האמריקאי



הבורסה של תל אביב תפתח את יום המסחר על רקע רצף נוסף של חדשות טובות בזירה המקרו כלכלית: מדד תל אביב 25, שעלה אתמול ב-0.4%, יפתח ברמה של 859.07 נקודות ומדד תל אביב 100 שהתחזק ב-0.5% יפתח ברמה של 785.31 נקודות.



אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הזיכרון בארה"ב. שבוע המסחר בישראל יתקצר בשל חופשת חג השבועות כך שהפקיעה על אופציות המעו"ף תתרחש ביום רביעי בבוקר במקום ביום חמישי.



בהמשך לסקירות האופטימיות שהושמעו בסוף השבוע, מגיעה שורה נוספת של חדשות ותחזיות אופטימיות באשר להשלכות המשבר הכלכלי: בהתאם לתחזיות, בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 0.5%. כחלק מהודעת הריבית, הציג בנק ישראל סקירה בנושא מצב המשק הישראלי והעולמי ובה ניתן למצוא חדשות מעודדות בדבר היחלשות המיתון. בבנק כותבים כי השפעות המשבר מורגשות בשוק העבודה, אם כי חלק מהאינדיקטורים מצביעים על התמתנות בהחמרת המצב.



בישראל, תעשיית כרטיסי האשראי מגלה עוצמה מול השפעות המיתון: על פי נתוני המגמה, בשלושת החודשים פברואר-אפריל 2009 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 5.2% בחישוב שנתי בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי. זאת בהמשך לעלייה של 2.2% בשלושת החודשים נובמבר 2008 עד ינואר 2009. כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.



גם בנוגע למשק העולמי יש לבנק ישראל חדשות טובות, ובבנק סבורים כי נראה שהמשבר העולמי נכנס לשלב חדש ושהחששות מפני קריסה מערכתית פחתו. בשבועות האחרונים מתרבים הסימנים המצביעים על שיפור בשווקים הפיננסיים הגלובליים ותחילתה של התייצבות בפעילות הכלכלית. נתונים כלכליים רבים שהתפרסמו לאחרונה פחות גרועים מהתחזיות המוקדמות, וחלקם אף מעודדים. התנאים הפיננסיים המשיכו להשתפר במקביל לירידה באי הוודאות בנוגע לסקטור הבנקאי.







חתן פרס נובל לכלכלה, פול קרוגמן, העריך אמש כי כלכלת העולם הצליחה לחמוק מקטסטרופה מוחלטת, והמדינות המתועשות עשויות לרשום צמיחה כבר השנה. "לא אהיה מופתע לראות התייצבות של הסחר העולמי, התייצבות של התפוקה התעשייתית העולמית, והתחלה של צמיחה בתוך חודשיים מהיום. לא יפתיע אותי לראות צמיחה אפסית עד חיובית בתוצר המקומי הגולמי בארה"ב, ואולי אפילו באירופה, במחצית השנייה של השנה" אמר קרוגמן בכנס שנערך באבו דאבי. קרוגמן, פרופסור באוניברסיטת פרינסטון ובעל טור בעיתון "ניו יורק טיימס", הביע בעבר חשש מפני מיתון שיימשך עשור, בדומה לעשור האבוד של יפאן בשנות ה-90', וביקר את תוכנית הממשל האמריקאי לעודד משקיעים לרכוש מהבנקים נכסים רעילים בהיקף של עד טריליון דולר.



החברות הנסחרות ימשיכו גם היום לפרסם את הדו"חות הכספים לרבעון הראשון של 2009. לפי שעה מדובר בדו"חות טובים בסך הכל, וחלקם אף מצליח להכות את תחזיות האנליסטים. בין החברות שיפרסמו דו"חות הבוקר: בנק הפועלים, חברת הביטוח הפניקס וכן דלק נדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully