וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לסיוע מהממשלה: איגוד עובדי הרכב של קנדה אישר הסכם עם GM לקיצוצים נוספים בהטבות פנסיה

סוכנויות הידיעות

26.5.2009 / 9:15

ההסכם - אשר אושר ברוב של 86% - יסלול את הדרך לסיוע כספי לחברה מממשלת קנדה



חברי איגוד עובדי הרכב של קנדה (CAW) אישרו הלילה את הסכם העבודה החדש עם יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס (GM), הכולל קיצוץ נוסף בהוצאות השכר והפנסיה של עובדי החברה בקנדה.



86% מחברי האיגוד, המייצג 10 אלף מעובדי GM בקנדה, הצביעו בעד ההסכם, הכולל הקפאה של הטבות הפנסיה לעובדים עד שנת 2015. במאי שעבר כבר נחתם הסכם להפחתת הטבות הפנסיה, אך ממשלת קנדה אמרה שלא תספק סיוע לחברה אם לא תסכים לקיצוצים נוספים.



"למרות שנאלצנו להקריב כמה דברים חשובים, התמיכה שקיבלנו מחברי האיגוד היא הוכחה לכך שהם מבינים את האתגרים הרציניים שעומדים בפני תעשיית הרכב", אמר קן לוונזה, נשיא האיגוד.



הסיוע ל-GM עומד במרכזה של מחלוקת בין ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, לבין שרים בממשלתו. שר התעשייה, טוני קלמנט, הבטיח כי כספי הממשל לא ישמשו לכיסוי הגירעון בקרן הפנסיה של עובדי GM בקנדה, העומד על 7 מיליארד דולר קנדי (6.2 מיליארד דולר), אך במסגרת ההסכם שאושר אתמול, תממן GM את קרן הפנסיה במלואה, לאחר שתקבל את כספי הסיוע. קלמנט אמר בתגובה כי הסיוע לקרן הפנסיה יגיע מכספי ממשלת מחוז אונטריו, ולא מכספי ממשלת קנדה.



בשבוע שעבר הגיעה GM להסכם עקרוני עם איגוד עובדי הרכב האמריקאי (UAW) - במסגרתו הוחלט על קיצוץ שכרם של עובדים לפי שכר שעה וארגון מחדש של חובות בסך 20 מיליארד דולר של החברה לקרן ביטוח הבריאות של גימלאי החברה.



GM, אשר נוסדה לפני 100 שנה, קיבלה מהממשל הלוואות בסך 19.4 מיליארד דולר, והממשל העניק לחברה שהות עד תחילת יוני לגבש תוכנית ארגון מחדש - או לחילופין להיכנס להליכי פשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully