וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין משתלטת על ה-NBA: משקיעים סינים ירכשו 15% מקבוצת קליבלנד קאבלירס

ניו יורק טיימס

26.5.2009 / 9:10

הערכות: המהלך נועד בין היתר לפתות את כוכב הקבוצה, לברון ג'יימס, להישאר במועדון



קבוצת ה-NBA קליבלנד קאבלירס, בה מככב לברון ג'יימס, הסכימה למכור 15% מהקבוצה ומהאולם הביתי שלה לחברת השקעות מסין, בראשות המשקיע קני הואנג - כך הודיעה אתמול הקבוצה. העסקה עדיין תלויה באישורו של דירקטוריון הקבוצה.



אם העסקה תאושר, היא תהיה ההשקעה הגדולה ביותר של חברה סינית בקבוצת ספורט אמריקאית. ליגת הכדורסל האמריקאית פופולרית ביותר בסין, ובשנים האחרונות הרחיבה ה-NBA את נוכחותה במדינה באגרסיוויות באמצעות משחקי ראווה ומיזם משותף לפיתוח ליגת כדורסל סינית, בנוסף לפופולאריות של כוכב ה-NBA הסיני יאו מינג. משחקי ה-NBA משודרים בסין, וכששה מגזינים מוקדשים במדינה לליגה ולכוכביה.



הפופולאריות של ה-NBA בסין מושכת, בנוסף לליגה, גם את נותני החסויות שלה, כמו נייקי ואדידס שמבקשות להתרחב במדינה. בקיץ האחרון הופיעו יאו מינג ולברון ג'יימס בפרסומת לקוקה קולה בסין, ששודרה במדינה במהלך אולימפיאדת בייג'ינג. אתלטים אמריקאים אחרים, כמו קובי בריאנט וסרינה ויליאמס, כיכבו גם הן בפרסומות סיניות. לשאקיל אוניל, כוכב הפניקס סאנס, חוזה פרסום עם יצרנית הציוד האתלטי הסיני לי נינג.



דיוויד סטרן, הקומישינר של ה-NBA, אמר בעקבות ההכרזה על העסקה בין הואנג לקאבלירס כי "עסקות כאלה הן השלב הטבעי הבא במערכת היחסים שלנו עם סין, ומאשרות את ההתרחבות העסקית שלנו שם".



את חברת ההשקעות שלו, ספורטסקורפ צ'יינה, ייסד הואנג יחד עם האמריקאי מארק גאניס לפני שבע שנים. כמו כן, הואנג הוא שותף בחברת ההשקעות אספן אינפרסטרקצ'ר אינווסטמנט, המשקיעה בפרויקטי תשתיות בסין ובחברות תשתיות ממשלתיות במדינה. אחד משותפיו של הואנג, אדריאן צ'נג, הוא בן למשפחה השולטת בחברה ההונג קונגית ניו וורלד דיוולופמנט, אשר משקיעה במלונות, תשתיות וחברות טלקום בסין.



פרשני ספורט מעריכים כי העסקה עם הואנג נועדה, בין היתר, גם לפתות את ג'יימס, שלאחר העונה הבאה יסתיים החוזה שלו עם הקבוצה, להישאר במועדון כדי שיוכל להרוויח מהקשרים הענפים בין הקבוצה לבין סין. ג'יימס אמר בעבר כי הוא מעוניין להפוך לאתלט הראשון ששוויו יעמוד על מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully