וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הזהב נהנה מחולשתו של הדולר אל מול האירו, וכל עוד המגמה נמשכת הזהב צפוי להמשיך לעלות

TheMarker

26.5.2009 / 10:01

לפי האנליסטים, מבחינה טכנית רמת התמיכה של הצמד דולר-שקל עומדת על 3.9081, ורמת ההתנגדות המשמעותית הינה 3.9882



החוזה העתידי על הזהב התרומם מעט וסגר סביב הרמות של 957.65 דולר לאונקיה. המסחר היה דל בשל החגים בארה"ב ובריטניה, אך המתכת היקרה שמרה על כוחה ונסחרה קרוב לשיא של חודשיים. התגובה של המשקיעים למבחני הטילים הגרעינים בצפון קוריאה הייתה מינורית. הזהב נהנה מחולשתו של הדולר אל מול האירו, לכן כל עוד המגמה נמשכת אנו עשויים לראות עליות נוספות של המתכת הצהובה, כשרמת ההתנגדות הינה 969.00 דולר לאונקיה.



החוזה העתידי על הנפט איבד מערכו ביום שני וסגר סביב הרמות של 61.25 דולר לחבית. אך המחיר עדיין שומר על השיא של 6 חודשים, כתוצאה מקניות מסיביות של הזהב השחור, שנבעו בעיקר לאור האופטימיות בשווקי המניות. רמת התמיכה המשמעותית הינה 59.90 דולר וההתנגדות החזקה הינה ברמה של 62.81 דולר, כשפריצתה עשויה לדחוף את מחיר הנפט לרמה של 64.50 דולר.



המטבע המקומי נסחר בירידות של 0.5%, לאחר שבוע שלם של עליות רציפות שחיזקו את השקל ב-5% אל מול הדולר. ביום שני, הבנק המרכזי בישראל הותיר את הריבית על רמה של 0.5%, בפעם השנייה ברציפות. ההחלטה הייתה צפויה, בעקבות השפעת עליית המסים על האינפלציה במשק, מה שעשוי להוביל לעליות בריבית עוד לפני תום 2009. מבחינה טכנית, רמת התמיכה של הצמד דולר-שקל עומדת על 3.9081 ורמת ההתנגדות המשמעותית הינה 3.9882. הצמד סגר ביום שני סביב הרמות של 3.96.



האירו נפל לשפל של 1.3958 דולר ביום שני, לאחר שסקר האקלים העסקי בגרמניה ירד מהתחזית של 85.1 נקודות והסתכם ברמה של 84.2 נקודות בלבד, בכך הדגיש כי הסנטימנט כלפי התאגידים בגוש האירו אינו ורוד כל כך, וההתאוששות הכלכלית תיקח יותר זמן.



הין נותר תחת מכירות, לאחר הניסוי הגרעיני שביצעה צפון קוריאה. הפקטור הינו נגטיבי, נוכח המיקום הגיאוגרפי הסמוך של יפן עם פיונגיאנג, בירת צפון-קוריאה.



אמש המסחר היה דל, נוכח החגים בבריטניה וארה"ב. האירו איבד מערכו בתחילה עקב נתוני סקר IFO, אך חזר עם ידו על העליונה, כשהמשקיעים מתמקדים בעיקר בדאגות פיסקליות שהעלו את הספקולציות שדירוג האשראי המעולה (AAA) ישתנה, מה שעשוי להביא למכירות באג"ח הממשלתיות ולהפיל את השטר הירוק.



נזכיר כי התחזית האופטימית בשבועות האחרונים, שהכלכלה העולמית מתאוששת, היא שדחפה את שוקי המניות למעלה והקטינה את הביקושים לדולר כמפלט בטוח, כשהאירו נהנה מגידול התיאבון לסיכון ועלה לשיא של 5 חודשים מול הדולר. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.4015 אל מול האירו, סביב הרמות של 1.5915 אל מול השטרלינג וסביב הרמות של 94.85 אל מול הין, אמש בשעה 21:45 (GMT).



ההתמקדות היום תהיה לפרסום נתוני סקר אקלים הצרכנים בגרמניה, בשעה 6:00 (GMT). התחזית עומדת על 2.5 נקודות, ללא שינוי בהשוואה לקריאה הקודמת, אך הפתעה לרעה עשויה להכביד על האירו. בבריטניה צפוי להתפרסם מדד מחירי הבתים הלאומי, הנתון לא מעודד ועומד על רמה שלילית של 0.9%, גריעה של 0.5%, הראלי של השטרלינג נמצא בסכנה.



מחר בשעה 14:00 (GMT) יתפרסם סקר ביטחון הצרכן בארה"ב, וכאן התחזית הינה אופטימית, שיפור של 3.5 נקודות מהסקר הקודם לרמה של 42.7 נקודות. נתון מעל הצפי עשוי לתמך בשווקים בארה"ב והעולם, ומנגד להקטין את הביקושים לשטר הירוק.



את הסקירה כתב רודיאן רחנייב, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully