וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולג דריפסקה לא יאבד את האימפריה שלו: קרוב להסדר עם נושיו ועם הממשלה הרוסית לפריסת חובותיו

רויטרס

26.5.2009 / 10:23

בשנים האחרונות צברה אימפריית האחזקות של דריפסקה, בעבר האיש העשיר ברוסיה, חובות של 20 מיליארד דולר



האוליגרך הרוסי אולג דריפסקה, שאיבד יותר מ-80% מהונו בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, קרוב להסדר עם נושיו ועם ממשלת רוסיה שיאפשר לו לארגן מחדש את חובותיו ולהחזיק ברוב חלקיה של האימפריה שלו - כך אמרה סגניתו בחברת האחזקות בייסיק אלמנט, אולגה ז'ינובייבה, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".



"אנחנו נמצאים בעמדה שבה, למעט כמה מצבים בעייתיים, נראה שנצליח לשרוד. השלב החמור חלף, ואם נצליח לחתום על הסכמים עם הנושים נחזור לעסקים כרגיל", אמרה ז'ינובייבה.



דריפסקה בן ה-41, מייסדה של ענקית האלומיניום רוסאל המחזיק ב-75% ולשעבר האיש העשיר ברוסיה, נפגע קשות בעקבות המשבר הפיננסי, שהקטין את הונו מ-40 מיליארד דולר ל-5 מיליארד דולר לפני המגזין הרוסי "פיננס". דריפסקה לווה בכבדות מבנקים רוסים ובנקים זרים בשנים שקדמו למשבר, וחובותיה של אימפריית האחזקות שלו תפחו ליותר מ-20 מיליארד דולר.



דריפסקה שרכש ב-2007 נתח של 5% בענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס, נאלץ באוקטובר לוותר על אחזקותיו ביצרנית החלקים לרכב הקנדית מאגנה אינטרנשיונל ובחברת הבנייה הגרמנית הוכטיף בשל פקודות מרג'ין (פקודה המאלצת משקיע להחזיר הלוואה שנטל כדי לרכוש מניות כשהמחיר יורד בשיעור חד) מצד הבנקים שסיפקו לו את ההלוואות למימון הרכישות. את אחזקותיו בענקית הכרייה הרוסית נורילסק, יצרנית הניקל הגדולה בעולם, הצליח דריפסקה לשמור רק בעזרת סיוע חירום בסך 4.5 מיליארד דולר מהבנק הממשלתי VEB.



לפי ה"ג'ורנל", חלק גדול מנושיו הרוסים והמערביים של דריפסקה מאמינים כי האימפריה העסקית שלו גדולה מכדי לקרוס. החברות שבבעלותו של דריפסקה מהוות כ-2% מהתמ"ג הרוסי ומעסיקות מאות אלפי עובדים ברוסיה, הסובלת מעלייה חדה בשיעור האבטלה. הבנקים הזרים, שהלוו לדריפסקה מיליארדי דולרים, חוששים כעת כי ייאלצו לרשום מחיקות ענק אם יאפשרו לחברות שלו לקרוס מאחר שיתקשו לקבל את כספן חזרה באמצעות מערכת המשפט הרוסית.



רוסאל, ענקית האלומיניום המווה את מרכז עסקיו של דריפסקה, צפויה להגיע בחודש הבא להסכם על ארגון מחדש של חובותיה עם בנקים זרים שהלוו לה 7.3 מיליארד דולר. כמו כן, צפויה החברה להגיע להסכם עם הממשלה הרוסית, שהלוותה לה באוקובר 4.5 מיליארד דולר ושאותה היא צריכה לפרוע עד נובמבר. לדברי גורמים המקורבים לרוסאל, החברה לא תוכל לפרוע בנובמבר את חובותיה לממשלה.



רוסאל צברה חובות בסך 14 מיליארד דולר בשנים האחרונות לאחר שהרחיבה מפעלים בסיביר, רכשה מכרות באפריקה והסכימה לממן כורים גרעיניים ותחנות כוח ברוסיה, תוך הסתמכות על מחיר האלומיניום הגבוה. צניחה של 60% במחיר האלומיניום מאז השיא של 3,380 דולר לטונה בחודש יולי פגעה בתחזיות החברה והבילה לאי עמידה בתשלומי החוב.



נושיה הזרים של רוסאל, בהם קרדי סוויס, BNP פאריבה, מריל לינץ', סיטי וקומרצבנק, הסכימו להקפיא במארס בחודשיים את תשלומי החובות של החברה, ומסרו כי יאריכו את משך הפסקת התשלומים בחודש נוסף, במידה שיהיה צורך. בין נושיה של החברה: גם האיש העשיר ברוסיה, מיכאיל פרוחורוב, ממנו רכש דריפסקה בשנה שעברה 25% ממניותיה של ענקית הכרייה נורילסק תמורת 8 מיליארד דולר ו-14% ממניות רוסאל. דריפסקה עדיין חייב לפרוחורוב 2.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully