וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטריידר: הספקולנטים יקבעו את כיוון הדולר בימים הקרובים

TheMarker

26.5.2009 / 11:00

האנליסטים מעריכים שבנק ישראל ימשיך ברכישת הדולרים על מנת שהדולר יתבסס מעל לרף ה-4 שקלים, שיהווה התנגדות משמעותית למטבע בימים הקרובים



בשבוע שעבר רשם הדולר את רמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2008 מול המטבעות העיקריים. המומחים צופים שהמטבע האמריקאי ימשיך לאבד גובה. באיטריידר מעריכים שבנק ישראל ימשיך ברכישת הדולרים על מנת שהדולר יתבסס מעל לרף ה-4 שקלים, שיהווה התנגדות משמעותית למטבע בימים הקרובים.



אולם, בסערה שנוצרה בשבוע החולף בעקבות הורדת אופק הדירוג של בריטניה, הגורם שיכריע הוא התנהגות המשקיעים והספקולנטים בשוק המט"ח הבינלאומי, אומרים היום באיטריידר.



כצפוי, בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית במשק ברמה של 0.5%, זאת, על אף שקצב האינפלציה הגיע כבר לגבול העליון של יעד האינפלציה לשנה הקרובה.



הבנק ימשיך להזרים שקלים לשוק במטרה לווסת את מחירי הדולר ואיגרות החוב הממשלתיות, כך שכמות הכסף במשק צפויה לגדול בעת הקרובה. האנליסטים באיטריידר אומרים כי הדבר עשוי להפעיל לחצים אינפלציוניים נוספים בהמשך השנה.



האנליסטים טוענים כי התנהלות זו עומדת בקנה אחד עם מדיניות הממשל האמריקאי, שממשיך להזרים כספים לשוק. בשבוע האחרון נאלצו בממשל האמריקאי להתמודד לראשונה עם השלכות העניין, כאשר הדולר צנח ב-10% במהלך מספר ימים מול סל מטבעות ייצוא (של ארה"ב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully