וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות נרשמות בבורסות אירופה בהובלת מניות המזון והסחורות; פרנקפורט יורדת ב-1.4%

רונית דומקה

26.5.2009 / 11:16

דנונה נופלת ב-5.8% לאחר שהודיעה כי תגייס 4.2 מיליארד דולר בהנפקת מניות בכורה



בורסות אירופה רושמות ירידות קלות בהובלת מניות המזון והסחורות. זאת לאחר שלשכת הסטטיסטיקה הגרמנית דיווחה על ירידה של 9.7% ביצוא מגרמניה ברבעון הראשון של 2009, לעומת הרבעון הקודם. לונדון יורדת ב-0.9%; פאריס ופרנקפורט מאבדות 1.4%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-0.6%.



היום דיווחה לשכת הסטטיסטיקה של גרמניה כי היצוא מגרמניה - הכלכלה הגדולה באירופה - נפל ברבעון הראשון של 2009 ב-9.7% לעומת הרבעון שקדם לו. עוד פירסמה הלשכה את נתוני התמ"ג המתוקנים של גרמניה, לפיהם ירד התמ"ג ברבעון הראשון של השנה ב-3.8% - הירידה החדה ביותר זה ארבעה עשורים - לעומת הרבעון שקדם לו.



יצרנית המזון דנונה נופלת ב-5.8% לאחר שהודיעה היום כי בכוונתה לגייס הון של 3 מיליארד יורו (4.2 מיליארד דולר) בהנפקת מניות בכורה על מנת לצמצם את חובותיה. מניותיהן של יצרניות מזון נוספות יורדות גם הן. נסטלה מאבדת 1% ויוניליבר יורדת ב-1.3%.



בגזרת הבנקים - מניית UBS, הבנק הגדול בשווייץ, יורדת ב-2.2%; מניית BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, יורדת ב-1.1%; בנק לוידס הבריטי מאבד 3.8% ורויאל בנק אוף סקוטלנד יורד ב-3.1% לאחר חופשת הבנקים שחלה אתמול בממלכה הבריטית.



הירידה במחירי הנפט לרמה הנושקת ל-60 דולר לחבית גוררת את מגזר הסחורות לירידות. רויאל דאץ' של, חברת הנפט הגדולה באירופה, יורדת ב-1.2%. מניית BP, חברת הנפט השנייה בגודלה באירופה מאבדת 1.4%. ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, יורדת ב-1.5% לאחר שהגיעה להסכם עם ניפון סטיל היפאנית להורדת מחירים של 33%, לראשונה זה שבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully