וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס: התשואות של המק"מ הארוך ימשיכו לעלות, אך לטווח של שנה קדימה השחרים יסבו הפסדים לאורך כל העקום

TheMarker

26.5.2009 / 11:39

לפי האנליסטים, לטווח של שנה רק צמודי המדד הקצרים עם מח"מ של עד 1.5 שנים יתנו החזר תשואה של כ-1.5%, ובשאר צפויים הפסדים של עד כ-1%



בבית ההשקעות אקסלנס מעריכים שהתשואות של המק"מ הארוך ימשיכו לעלות. אך לטווח של שנה קדימה השחרים יסבו הפסדים למשקיעים לאורך כל העקום, בעיקר לטווחים הארוכים, הפסד בין 2%-5%. כך אומר שלמה מעוז, כלכלן ראשי באקסלנס. לטווח של שנה, רק צמודי המדד הקצרים עם מח"מ של עד 1.5 שנים יתנו החזר תשואה של כ-1.5%, בשאר צפויים הפסדים של עד כ-1%, טוען מעוז.



מעוז אומר כי "הנפקות צמודי המדד יבשו" והאוצר ינסה לגייס הון בחו"ל לכיסוי הגירעון בחו"ל. תשואת הצמודים עלתה בשבוע שחלף ב-6-18 נקודות בסיס, אך בטווח מח"מ של עד שנתיים, התשואות ירדו ב-11-16 נקודות בסיס.



תשואת האג"ח בעולם בעלייה, תשואת האג"ח האמריקאי לעשר שנים עומדת על 3.45%. גם התשואות בישראל בעלייה, והוסיפו בשבוע שעבר 23-31 נקודות בסיס. פער התשואה בין אג"ח לשנתיים לעשר שנים היה בסוף השבוע בשיא של 343 נקודות בסיס, כ-130 נקודות בסיס מעבר לפער התשואה של מדינות המערב ומדינות דומות לישראל, מציין מעוז.



ציפיות האינפלציה בשווקים בעלייה, זה השבוע החמישי ברציפות. ייסוף השקל, בשלב זה, יכול לתרום לרגיעה מסויימת בשעור האינפלציה, אך מחירי הסחורות והנפט בעלייה דוחפים את האינפלציה כלפי מעלה, אומר מעוז.



באקסלנס מציינים את סדר כדאיות ההשקעה לשבוע הקרוב: צמודי מדד עם מח"מ עד 1.4 שנים; גילון עם עודף תשואה של 15 נ"ב; שחרים בינוניים וארוכים לטווח של 4-5 חודשים; פקדונות: דולרים, פאונד, ין ויורו לפי משקלם ב"סל המטבעות"; צמודים בינוניים וארוכים; אג"ח של מדינות מתעוררות כגון דרום אפריקה, הונגריה, מכסיקו, ברזיל וטורקיה, למרות התנודות בשערי החליפין (אפיק זה מיועד למומחים בלבד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully