וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: בנטרול השלכות חשבונאיות - הדו"ח של בנק הפועלים טוב מהצפוי

שרון שפורר

26.5.2009 / 12:20

יובל בן זאב: יחס הלימות הון עלה פחות משצפינו - ואני מרגיש עם זה לא בנוח



"המשקיעים בבנק הפועלים היו שמחים לראות סוף למלחמה בין אריסון לפישר" - כך מתבטא הבוקר בעדינות יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים, במסגרת תגובה לדו"חות הבנק שפורסמו היום.



פועלים דיווח הבוקר על רווח של 42 מיליון שקל - רווח נמוך מתחזיות האנליסטים, שצפו רווח רבעוני של כ-87-145 מיליון שקל ברבעון. אבל בן זאב לא מאוכזב. לדבריו, "כשמפזרים את מסך העשן - מוצאים כי הדו"חות של הפועלים הם טובים". מסך העשן בעיני בן זאב מורכב בעיקר מההשלכה השלילית של הטיפול החשבונאי בנגזרים על דו"ח הבנק, שהביא להוצאת עתק של 855 מיליון שקל.



ביחס להפרשה לחובות מסופקים, מעריך בן זאב כי ברבעונים הקרובים צפוי סעיף זה לגדול משיעור של 0.6% מתיק האשראי לציבור ברבעון הראשון, לשיעור של כ-1%-1.5% ב-2009. להערכתו, זו בשורה חיובית בדו"ח, שכן מדובר בהפרשות שלא יעלו על ההפרשות שביצע הבנק ב-2002.



נקודה חשובה נוספת אליה מתייחסים בכלל פיננסים היא יחס הלימות ההון של הבנק. יחס זה עמד בסוף הרבעון על 11.27%. בן זאב ציפה כי היחס יעמוד על קרוב ל-11.5% אך הופתע לגלות בדו"ח כי הבנק הגדיל (רטרואקטיווית) את חישוב נכסי הסיכון (נכסים הנגזרים מהיקף האשראי ואשר משמשים כמכנה לחישוב יחס הלימות ההון) שלו ב-5 מיליארד שקל עקב שינוי התייחסות למסגרות אשראי בכרטיסי אשראי וכתוצאה מכך ירד יחס הלימות ההון שלו ב-0.25%. בן זאב מרגיש שלא בנוח עם ההצגה מחדש של סעיף זה.



גם מנהל מחלקת המחקר של UBS, דרן שואו, סבור כי אם מנטרלים את השלכות הנגזרים על הבנקים, תוצאות הפועלים ברבעון הן יותר טובות מהצפוי.



ובכל זאת, למרות תגובות האנליסטים - מניות פועלים נסחרות הבוקר בבורסה בירידה של 2.3% - ירידה חדה יותר מהירידה במדד הבנקים בשיעור של כ-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully