וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס רכוש: בעל אוטובוס שנפגע מיידוי אבנים בוואדי ערה זכאי לפיצוי כ"נפגע פעולות איבה"

הילה רז

26.5.2009 / 12:40

ועדת הערר: אין הבדל בין פגיעה כתוצאה מיידוי אבנים ביהודה ושומרון לפגיעה בנסיבות דומות בשטחי ישראל



ועדת ערר של מס רכוש וקרן פיצויים דחתה השבוע את דרישת מנהל מס רכוש שלא להכיר בבעל אוטובוס ששמשתו נופצה בעקבות זריקת אבן בהפגנות שאירעו בוואדי ערה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" כזכאי בפיצוי לפי החוק. בפסיקה תקדימית קבעה הוועדה, כי בעל האוטובוס זכאי לקבלת פיצויים מתוקף היותו "נפגע פעולות איבה".



הוועדה קבעה כי אין הבדל בין פגיעה כתוצאה מיידוי אבנים בשטחי יהודה ושומרון לפגיעה בנסיבות דומות בתוך שטחי מדינת ישראל, גם אם לא הוכח בוודאות שמדובר בהפגנה בעלת אופי של "איבה נגד מדינת ישראל".



הוועדה, בראשותו של עו"ד אמיר שושני, דחתה את טענת מנהל מס רכוש וקרן פיצויים ברשות המסים כי לא ניתן להוכיח שהאבן שפגעה ברכב היא פעולה המכוונת נגד ישראל ואין לה מאפיינים של "איבה נגד ישראל".



ההחלטה התקבלה בעניינה של חברת האוטובוסים מטיילי החוויה, ששמשת אחד האוטובוסים שלה נופצה במהלך הפגנה בצומת ערערה בוואדי ערה. החברה הגישה תביעה לתשלום נזקים אך התביעה נדחתה. בעקבות זאת הגישה החברה ערעור לוועדה.



לדברי חברי הוועדה, מאחר שמדובר באזור שבו רוב ערבי, ומאחר שתושבי האזור רואים עצמם כפלסטינים ומזדהים עם אחיהם ביהודה ושומרון ובעזה, ניתן להניח כי סמיכות האירועים של ההפגנה ומבצע "עופרת יצוקה" מוביל למסקנה שהמבצע הוא הסיבה להפגנה.



בהחלטתה קבעה הוועדה כי מאחר שלחברה יש ביטוח, היא תהיה זכאית להשלמת הפיצוי לאחר שתגבה את המגיע לה מחברת הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully