וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד שהמוות הפריד ביניהם: האוליגרך בוריס ברזובסקי תובע את אלמנת שותפו בדרי פטרקצישווילי

סוכנויות הידיעות

26.5.2009 / 12:57

הסכסוך בין ברזובסקי, הגולה בלונדון, לבין אלמנת שותפו נוגע לרווחים ממכירתו של בנק שהיה בבעלות השניים



האוליגרך הרוסי הגולה בוריס ברזובסקי מנהל בימים אלה סכסוך משפטי חריף עם אלמנת שותפו המנוח בדרי פטרקצישווילי, בנוגע לרווחי המכירה של בנק שהיה בבעלות השניים ולהלוואה בסך 10 מיליון דולר שקיבלה מהבנק – כך דיווח הצהובון הבריטי "דיילי מייל".



פטרקצישווילי, מיליארדר גיאורגי אשר ניהל ב-2007 מגעים לרכישת "מעריב", נמצא ללא רוח חיים באחוזתו בלונדון בפברואר 2008. הוא היה יד ימינו של ברזובסקי, אשר נמצא בגלות בלונדון, בה זכה למקלט מדיני לפני יותר מ-7 שנים לאחר שהואשם בשורה של עבירות, בהן הונאה וניסיון להפיל את ממשלו של ולדימיר פוטין. השניים ייסדו יחדיו את חברת הנפט סיבנפט, שמאוחר יותר עברה לשליטתו של המיליארדר רומן אברמוביץ'.



בשנת 2002 העבירו ברזובסקי ופטרקצישווילי את סטנדרד בנק אוף ג'ורג'יה, שהיה בבעלותם, לשליטתה של חברת האחזקות סלפורד גרופ. סלפורד גרופ עצמה מכרה את הבנק במארס 2008, אך לטענת ברזובסקי לא העבירה לו את חלקו ברווחי המכירה והעניקה לאלמנתו של פטרקצישווילי הלוואה בסך 10 מיליון דולר ללא אישורו.



כעת תובע ברזובסקי את סלפורד, את אלמנתו של פטרקצישווילי וגורמים אחרים בנוגע לרווחי המכירה של סטנדרד בנק אוף ג'ורג'יה. סלפורד, מצדה, מכחישה כי לברזובסקי נותר נתח בבנק בעת מכירתו.



מותו של פטרקצישווילי אירע כתוצאה מהתקף לב, למרות שבתחילה הועלו חשדות כי המיליארדר הגאורגי חוסל בשל קשריו לעולם התחתון של רוסיה והסכסוך בינו לבין הרשויות בגאורגיה. לפי של ראש שירות הביטחון הנשיאותי של רוסיה, אלכסנדר קורזחוב, פטרקצישווילי - אשר חילק את זמנו בין ישראל ללונדון לאחר שצבר את הונו ברוסיה בשנות ה-90 – היה בעל קשרים ענפים לעולם התחתון וסיפק פרוטקשן נגד כנופיות פשע. בנובמבר 2007 העריך כי ממשלת גאורגיה תנסה לחסל אותו ואמר כי הוא אינו חש בטוח, למרות 120 שומרי הראש שהופקדו על ביטחונו האישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully