וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד האוצר מחפשים השקעות חיצוניות: שר האוצר החליט לפטור ממס זרים המשקיעים בקרנות פרטיות

טל לוי

26.5.2009 / 13:14

עד כה חויבו משקיעים שכאלה במס של 15% ליחידים ושל 25% לחברות



שר האוצר, יובל שטייניץ, החליט לפטור משקיעים זרים ממס על רווחים הנובעים מקרנות השקעה פרטיות (Private Equity). באוצר מעריכים כי מהלך זה, שגובש על רקע המשבר הכלכלי ובשל השלכותיו על השקעות זרות במשק, יגרום למשק הישראלי להיות אטרקטיווי יותר למשקיעים זרים.



כיום מחויבים משקיעים זרים בקרנות השקעה פרטיות במס על רווחים בשיעורים של 15% (ליחידים) ושל 25% (לחברות). זאת כאשר רווחים בגין השקעות באמצעות קרנות הון סיכון פטורים ממס. הפטור ממס על השקעות באמצעות קרנות הון סיכון הגדיל באופן משמעותי את ההשקעות של זרים בקרנות הון סיכון ישראליות.



אישור פטור זה משתלב עם ההחלטה שהתקבלה לאחרונה, ועוגנה בחקיקה השנה, להרחיב באופן משמעותי את הפטור למשקיעים זרים, בין היתר, פטור על רווחים ממכירת מניות של חברות ישראליות וכן פטור על רווחים מהשקעות באג"ח קונצרניות.



קרנות Private Equity, בשונה מקרנות הון סיכון, אינן משקיעות בחברות סטארט אפ בשלבים ראשוניים אלא משקיעות בחברות בוגרות במטרה לייעל אותן, להשביח אותן ולאחר מכן למכור אותן ברווח.



תעשיית קרנות ההשקעה הפרטיות הולכת ומתפתחת בעולם בשנים האחרונות. במחצית השנייה של שנת 2008 גייסו הקרנות יותר מ-130 מיליארד דולר, אולם ישראל עדיין רחוקה מלהיות שחקן משמעותי בתחום זה. קרנות השקעה פרטיות אמנם פועלות בישראל כ-12 שנה ובשנים האחרונות אף חלה התגברות של פעילות זו, עם זאת, ישנן כ-10 קרנות פעילות בהיקף השקעה של כ-2.5 מיליארד דולר בלבד. בקרנות ה-Private Equity בישראל משקיעים כיום בעיקר גופים מוסדיים ישראלים וזרים (הנהנים ממשטר של פטור ממס) ומשקיעים זרים אחרים אינם משקיעים בהיקפים מהותיים בשוק הישראלי.



ברשות המסים מעריכים כי הפטור ממס על רווחים בקרנות השקעה פרטיות ימשוך הון זר לישראל ובכך יסייע בהקלה על מחנק האשראי, יגביר את היקף התעסוקה בישראל, ישכלל את שוק ההון, יקטין את הריכוזיות שבו ואף ישפר וייעל את הפעילות העסקית במשק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully