וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבנק הפועלים מעלים את מחיר היעד למכתשים אגן מ-20 ש' ל-24 ש'; גם ב-UBS מעלים את מחיר היעד ל-24 ש'

TheMarker

26.5.2009 / 13:35

האנליסטים אומרים כי במחצית השנייה ייתכן שיפור קל בשיעורי הרווח



בבנק הפועלים מעלים היום את מחיר היעד לחברת מכתשים אגן מ-20 שקל ל-24 שקל. ההמלצה לחברה נשארת על "תשואת שוק". גם ב-UBS ישראל מעלים היום את מחיר היעד של מכתשים אגן ל-24 שקל, ממחיר יעד קודם של 21 שקל. ההמלצה למכתשים אגן נשארת על "ניטרלי".



"המגמות שנצפו ברבעון הראשון מאפיינות במידה רבה את מה שצפוי בהמשך השנה במכתשים אגן, אם כי במחצית השנייה ייתכן שיפור קל בשיעורי הרווח", אומר גלעד שריג, אנליסט בבנק הפועלים.



לטענת שריג, למרות הסביבה המאתגרת ברבעון הראשון, החברה הצליחה לשמור על רמת מכירות זהה לרבעון המקביל כאשר המשמעות היא כיבוש נתחי שוק, בעיקר באירופה, על חשבון חברות אחרות. הצמיחה בארה"ב ובאירופה פיצתה על הירידה באזורים האחרים, אומר שריג.



עוד אומר שריג כי רמת מחירי המכירה הממוצעת ברבעון הראשון הייתה גבוהה מזו של הרבעון המקביל, אולם השפעת עליית מחירי הייצור היתה חזקה יותר ולכן נרשמה שחיקה מהותית ברווחיות הגולמית. מחירי המכירה מגיבים בדרך כלל בפיגור של שניים-שלושה רבעונים לעלויות הייצור.



בבנק הפועלים מעריכים שברבעון השני יימשך מימוש המלאי והרווחיות הגולמית לא צפויה להשתפר, אולם התזרים צפוי להיות חזק יותר. שריג אומר כי "ככל שיימשך מימוש המלאי כך תשתפר הרווחיות בעתיד, אך להערכתנו החברה לא תחזור לשיעורי הרווח ההיסטוריים (35%-38%) בטווח הנראה לעין, בשל ההאטה העולמית והתחרות השוררת בשוק הגנת הצומח".



בנוסף, שריג אומר כי מחירי הסחורות, שצנחו במהלך 2008 משיאם, חזרו להתאושש בחודשים האחרונים ועומדים קרוב לממוצע הרב שנתי, כך שהרווחיות של החקלאים נשחקת מעט אך נשארת ברמה גבוהה. "משבר האשראי העולמי הביא את החקלאים לרכישת מוצרים הדרושים באופן מיידי ולא רכישות למלאי, כך שאנו צפויים לראות ירידה נוספת במלאים ושיפור בתזרים ברבעונים הקרובים", מסכם שריג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully