וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה של כ-50% במכירות האזרחיות של התעשייה האווירית ברבעון הראשון של 2009 לכ-200 מיליון דולר

אורה קורן

26.5.2009 / 13:52

כלל מכירות תע"א ירדו מ-1.014 מיליארד דולר ל-775 מיליון דולר; הרווח הנקי ירד מ-40 מ' ד' ל-15 מ' ד'



המשבר הכלכלי מתבטא בירידה חדה במכירות החטיבה האזרחית של התעשייה האווירית (תע"א), העוסקת בעיקר בייצור ושיפוץ ותחזוקת מטוסים לשוק האזרחי. מכירות החטיבה האזרחית צנחו בכ-50% לכ-200 מיליון דולר.



שיעור המכירות של החטיבה האזרחית מכלל מכירות תע"א צנח מ-39% ברבעון הראשון של 2008 ל-26% ברבעון הראשון של 2009. כלל מכירות החברה ירדו כתוצאה מהמשבר בשוק האזרחי מ-1.014 מיליארד דולר ל-775 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009. אחד היעדים האסטרטגיים של תע"א הוא להגיע לאיזון (50%-50%) במכירות לשוק הבטחוני והאזרחי



עם זאת, תע"א יכולה להתנחם בעלייה בהזמנות בשוק הבטחוני, הנובעת בעיקר מעיסקות גדולות מול הודו ורוסיה. צבר הזמנות של החברה גדל בלמעלה ממיליארד דולר מתחילת השנה והגיע לשיא של מעל 8 מיליארד דולר, המהווים 2.5 שנות מכירה. ברבעון הראשון לבדו התקשרה החברה בהסכמים בהיקף העולה על 2 מיליארד דולר.



הרווח הנקי של החברה ירד מ-40 מיליון דולר ל-15 מיליון דולר. הרווח מפעולות בחברה לפני הוצאות פרישת עובדים היה 54 מיליון דולר, לעומת 60 מיליון דולר ברבעון המקביל של שנת 2008. ברבעון המדווח בוצעה הפרשה בסך 16 מיליון דולר לפרישה מוקדמת של עובדים. לתע"א תזרים חיובי מפעילות שוטפת בסך 312 מיליון דולר.



יאיר שמיר, יו"ר תע"א אמר כי "על אף המשבר הכלכלי העולמי, הסתכמו מכירות התעשייה האווירית ברבעון הראשון של השנה ב-775 מיליון דולר, כאשר 79% מהמכירות מיועדים ללקוחות בחו"ל. לחברה חוזקות המסייעות לה להתמודד עם הטלטלה הכלכלית בעולם כמו איתנות פיננסית, לקוחות מגוונים בפיזור גיאוגרפי רחב וסל מוצרים מגוון. אנו מקווים לנצל הזדמנויות עסקיות שיקרו בדרכנו כתוצאה מהמצב".



מנכ"ל החברה, יצחק ניסן, ציין כי החברה מבצעת פעילויות בקרה והתייעלות תפעולית, במטרה להקטין עלויות ולעמוד ביעדים. צומצמו היקף יועצים ושעות נוספות ובוצעה התייעלות ברכש ובניהול הספקים. מיושמים שינויים בתהליכי תמחור הצעות מחיר, ניהול סיכונים, בקרה על פרויקטים ושרשור אחריות לכל הרמות הניהוליות בחברה. צעדים אלה באו לידי ביטוי בשיעור הרווח הגולמי בתקופה (17% בהשוואה ל-13% בתקופה המקבילה אשתקד). לאור הצפי להתמשכות המשבר העולמי בתעופה האזרחית, החברה תמשיך ואף תגביר את צעדי הייעול.



כמו כן, תוגבר פעילות השיווק בתחומים הצבאיים. החברה ממשיכה גם ליישם את מדיניות הגלובליזציה שלה. דירקטוריון החברה אישר הקמת חברה משותפת עם תאגיד Synergy בברזיל הפועל במספר מדינות בדרום אמריקה, ומתבצעת פעילות לביסוס החברה ההודית המשותפת לתע"א ולתאגיד ההודי TATA.



סמנכ"ל הכספים, מנשה שגיב, אמר כי תזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת, המצביע על איתנותה הפיננסית של החברה, גדל בתקופת הדיווח בכ-190 מיליון דולר ומסתכם ב-312 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully