וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת רוסיה נסוגה ב-10.5% באפריל; הגירעון התקציבי צפוי להתנפח ל-9% מהתמ"ג

סוכנויות הידיעות

26.5.2009 / 14:46

סגן שר הכלכלה הרוסי: נראה שקצב הנסיגה של הכלכלה הרוסית מאט; הרובל נחלש ב-1.4% מול הדולר



כלכלת רוסיה נסוגה ב-10.5% בחודש אפריל, לעומת אפריל 2008, בעקבות המשבר הכלכלי המחריף במדינה. כך דיווחה היום הממשלה הרוסית, שהעלתה את תחזית הגירעון שלה בעקבות מאמציו של הנשיא, דמיטרי מדוודב, וראש הממשלה, ולדימיר פוטין, לעודד את הצמיחה הכלכלית.



לאחר עשור של עודפים תקציביים שנבעו מהעלייה החדה במחירי הנפט, צפויה רוסיה השנה להתמודד עם גירעון תקציבי השווה ל-9% מהתמ"ג, לעומת תחזית קודמת שצפתה גירעון השווה ל-7.4% מהתמ"ג. לפי תחזית הממשלה, צפויה הכלכלה הרוסית לרשום צמיחה שלילית של 6%-8% ב-2009.



עם זאת, סגן שר הכלכלה הרוסי, אנדריי קלפאח, ציין כי נראה שקצב ההידרדרות הכלכלית ברוסיה האט באפריל לעומת החודשים הקרובים. לעומת חודש מארס, אז נסוגה הכלכלה הרוסית ב-0.8%, נסוג התמ"ג הרוסי ב-0.4% באפריל.



אנליסטים בנומורה הולדינגס, ברקליס ובנק VTB הרוסי העריכו החודש כי הרובל הרוסי ייחלש ב-15% לפחות השנה, האינפלציה ברוסיה תאיץ והצמיחה תואט. הרובל נחלש כעת ב-1.4% מול הדולר לרמה של 31.46 רובל לדולר, לאחר שהתחזק בשבוע שעבר לשיא של 4 חודשים מול הדולר והשלים את רצף העליות השבועיות האורך ביותר שלו מזה קרוב לשנתיים מול הדולר בעקבות העלייה במחירי הנפט, מאמצי הבנק המרכזי לתמוך במטבע וחזרתם של המשקיעים הזרים למדינה.



מאז סוף ינואר התחזק הרובל ב-16% על רקע זינוק של 39% במחירי הנפט הגולמי מסוג אורל, נפט היצוא המוביל של רוסיה, ובעקבות מאמצי הבנק המרכזי של רוסיה לתמוך במטבע. ב-6 החודשים שהסתיימו בסוף ינואר, נפל המטבע הרוסי ב-35%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully