וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ירושלים: חולשת הדולר בעולם תימשך גם בשבוע הקרוב, אך המטבע צפוי לחזור ולהתחזק בהמשך

TheMarker

26.5.2009 / 15:35

האנליסטים אומרים כי מגמת ההיחלשות האחרונה בדולר מהווה תיקון עמוק למגמת ההתחזקות מזה כ-10 חודשים, ועדיין אין לראות בכך היפוך מגמה



האנליסטים בבנק ירושלים אומרים כי מגמת ההיחלשות האחרונה בדולר מהווה תיקון עמוק למגמת ההתחזקות מזה כ-10 חודשים, ועדיין אין לראות בכך היפוך מגמה. איתן אדמוני, מנהל מחלקת מט"ח וסחר חוץ בבנק ירושלים, מעריך כי חולשת הדולר בעולם תימשך גם בשבוע הקרוב, אך המטבע האמריקאי צפוי לחזור ולהתחזק בהמשך.



"החששות המופצות בשווקים בדבר הורדת הדירוג של ארה"ב מחד והאפשרות הגוברת לפשיטת רגל של חברת GM מאידך, ימשיכו להחליש את הדולר בטווח הקרוב", אומר אדמוני. בבנק ירושלים מעריכים שמחירי הכסף יוותרו ברמות נמוכות ביותר לטווח בינוני-ארוך, לפחות עוד שנה.



בבנק ירושלים אומרים כי חולשתו של הדולר בעולם נתנה את הטון בשבוע שעבר. השמועות כי בנק ישראל הפסיק לתמוך בדולר, ליבו את המשך החלשות הדולר עד לרמה של 3.9350 בארץ ו-3.9150 בניו-יורק, ביום שישי האחרון. יש לציין כי למרות הצהרתו של בנק ישראל שימשיך לבצע רכישות של דולרים כדי לתמוך בהמשך התחזקותו, הדולר המשיך להיחלש.



אדמוני סבור כי בנק ישראל לא יאפשר לשקל להתחזק יתר על המידה, כל עוד אנו מצויים במיתון קשה עם אבטלה גואה, גירעונות פיסקליים ובמאזן התשלומים וירידה תלולה בייצוא. טווח המסחר הצפוי לשבוע הקרוב עומד על 4.0180-3.8860.



הבורסות העיקריות בעולם לא הראו בשבוע שעבר סימני סדיקה. לטענת אדמוני "קשה מאד לומר בשלב זה אם תיווצר המשכיות לירידות, אך אל לנו לשכוח שאנו בפתח הקיץ וכולנו יודעים מה קורה בתקופה זו - מרוב חום הכול מתאדה בדרך כלל". אדמוני אומר כי במידה ואכן תתפח מגמת ירידות, המצב שיווצר יעזור לדולר ולין להתחזק לעומת יתר המטבעות, בעקבות החשש לקחת סיכונים.



מחיר הנפט עלה לרמה של 61.96 דולר לחבית בשבוע שעבר. אדמוני אומר כי העלייה נובעת בעיקר מתחושת "הניצנים הירוקים" עליה כולם מדברים, ועל כן צפויה התחזקות נוספת במחיר לפני תיקון כלפי מטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully