וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס לסקר מנכ"ל חברת החשמל: "הוועד נוקט בספין"; מיקו צרפתי: "מה שנעשה כאן זה הספין במלוא עוזו"

צבי זרחיה

26.5.2009 / 16:14

לסקר: "הוועד מכניס את העובדים לאובדן" צרפתי: "המטרה שלנו לנהל מו"מ בלי מניפולציות תקשורתיות"



עימות פרץ היום בין מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר לבין יו"ר ועד העובדים דוד (מיקו) צרפתי בדיון שקיימה ועדת הכלכלה בפרשת הטוקבקים, שבמסגרתה שכרה חברת החשמל חברת יחסי ציבור שהגיבה בטוקבקים באינטרנט בסוגיית חברת החשמל. בין היתר הובעו ביקורות בטוקבקים נגד דו|חות מבקר המדינה בנושא משק החשמל.



בפתח הישיבה הסביר לסקר כי "שכרתי חברה לתקשורת באינטרנט על מנת שתיתן לנו סקירה מה אומר עלינו הציבור ולא כדי שיכתבו טוקבקים. המנכ"ל , יו"ר החברה וחברי דירקטוריון לא אמרו, לא יזמו ולא גרמו לכך שיאמרו (בטוקבקים) דברים על מבקר המדינה, ראש הממשלה ורשויות כאלה ואחרות. המנכ"ל, היו"ר וחברי הדירקטוריון לא גרמו שיאמרו מילה אחת על אף אחד מעובדי החברה והוועד".



לסקר הוסיף כי "ב-3 במאי 2009, לאחר 50 ימי עיצומים, הגעתי להבנה עם ועד העובדים, הממשלה, הממונה על השכר וממונה על התקציבים ובהשתתפותו של יו"ר ההסתדרות שבין מאי לאוגוסט נשב בשולחן עגול לדיונים רציפים לפתור את כל בעיות חברת חשמל".



הוא הדגיש: "פתאום ועד העובדים הבין שהגיע רגע האמת. כל הדבר הוא ספין שאיני רוצה לומר על מקורו כי יש פה יותר מאבק של נושאים פלילים כדי להסיט את תשומת הלב הציבורית שהוא ייעול חברת החשמל, השגת איתנות פיננסית, וביטחון תעסוקתי".



לסקר הוסיף כי "הדרך היחידה לכך שחברת החשמל תתחיל להיות חברה נורמלית ועובדיה ישיגו ביטחון תעסוקתי היא ללכת לשולחן הדיונים, לשבת יומם ולילה כדי למצוא פתרונות בהסכמה. הוועד מכניס את העובדים לאבדון. הדרך שלי מובילה לעתיד מזהיר".



מיקו צרפתי יו"ר ועד העובדים השיב " מה שנעשה כאן כעת זה הספין במלוא עוזו . אני מותקף על ידי העובדים בגין הנכונות להגיע למו"מ ממצה עם ההנהלה. הצהרתי שהמטרה היא לנהל מו"מ אמיתי ובתום לב".



צרפתי הדגיש כי "כל מה שנאמר על ידי המנכ"ל הוא ספין מגמתי. יש לנו מאבק לגיטימי עם ההנהלה ומחובתי לפעול בכל דרך לגיטימית. המטרה שלנו לנהל מו"מ אמיתי ובתום לב בלי התחזויות בלי מניפולציות תקשורתיות. הרפורמה בחברת החשמל מאוד מורכבת ולא פשוטה. יו"ר ההסתדרות עופר עיני הצהיר על מחויבות להכנס למו"מ. הדברים של מנכ"ל הם ספין ותו לא" .



יו"ר הוועדה ח"כ אופיר אקוניס אמר כי שכירת הטוקבקיסטים היא שערוריה. הוא שאל את לסקר מי שכר את הטוקטביסטים. לסקר השיב: "מי שמשתמש בטוקבקים זה ראשי ועד העובדים. באתרי האינרטנט יש טוקבקיסטים. לקחנו את החברה שתמפה את הטוקבקים. התקשורת באינטרנט זה חלק מהעולם העסקי. כמו שצריך יועצי ביטוח ןפנסיה אנו צריכים יועצים בתחום תקשורת".



ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר שהוא מתקשה להשתכנע מדברי המנכ"ל: "אתה לא אומר את כל התמונה כפי שהיתה בפועל".



דדי גולן, דובר חברת החשמל\ הסביר שההתקשרות עם חברת יחסי הציבור גוב קרטין "נועדה להעביר לנו טוקבקים שנדע מה הלך הרוחות וכדי שנדע כיצד לפעול. הטוקבקים לא היו נגד שר התשתיות, מבקר המדינה וגם לא נגד העובדים. רצינו להסביר מהי תוכנית ההתייעלות".



הוועדה גם דנה בהפסקות החשמל היוזמות שבוצעו על ידי החברה ביום שלישי לפני 10 ימים. לסקר אמר כי למדינת ישראל אין רזרווה בחורף, סתיו אביב וקיץ. אנו עומדים עם רזרבה של 10%. אנו צריכים במהירות הכי מקסימלית לרזרבה של 25% כדי להבטיח שתקלות כאלה לא ישנו. אין מערכת בלי תקלולת. צריך להביא אותן למינימום שבמינימום האפשרי".



לדברי לסקר, "באותו יום שני היו 3 תקלות ב-3 תחנות שונות. 97% מהלקוחות קיבלו חשמל. ניסינו לווסת את הפסקות החשמל. הפסקת החשמל היתה קצרה במשך של שעה וחצי". להערכת לסקר, "אם לא יהיה אירוע יוצא דופן, אנו מאמינים שנעבור את הקיץ בלא הצורך ללא צורך בהפסקות חשמל יזומות. אני לא צופה בעייה ביולי אוגוסט 2009". לסקר גילה כי לפני שבוע ביקשה החברה משר התשתיות להאריך בשנה את זכיון חברת החשמל שאמור לפוג הקיץ.



"בקיץ הבא צפויה קטסטרופה אם לא נשקיע באמצעי יצור חדשים" - כך הזהיר ראש מינהל החשמל במשרד התשתיות, עמוס עציון. לדבריו, חברת החשמל נמצאת במינוס מבחינת תפוקת החשמל. כל תקלה תגרום לניתוק של מאות אלפי צרכנים. "לפני שבועיים נותקו 70 אלף צרכנים ואם תהיה תקלה דומה, בשיא העומס בקיץ ינותקו 200 אלף צרכנים. במסגרת תוכנית החירום למשק החשמל יש להשקיע 6 מיליארד שקלים בטווח של 4 שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully