וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בעליות חדות

שמואל שוסטר

26.5.2009 / 23:10

נתנוי מקרו מפתיעים לטובה שלחו את וול סטריט לעליות חדות: נאסד"ק התחזק ב-3.5%, דאו ג'ונס עלה ב-2.4%. מדד בטחון הצרכנים רשם זינוק חד במאי

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. פרסום נתוני מדד בטחון הצרכנים בארה"ב, שהיה גבוה מהצפוי, שלח את השווקים לעליות חדות בסיום יום המסחר הראשון של השבוע. שבוע המסחר, שנפתח באיחור של יום בשל יום הזיכרון האמריקאי שחל אתמול, התחיל דווקא בירידות, אך עבר במהרה לעליות עם פרסום נתוני בטחון הצרכנים.

נאסד"ק עלה ב-3.5% ל-1,750 נקודות. דאו ג’ונס הוסיף 2.4% לרמה של 8,473 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן עלתה ב-0.045% לרמה של 3.49%.


בזירת המקרו: מדד בטחון הצרכנים רשם זינוק חד במהלך חודש מאי לרמה של 54.9 נקודות. זאת לעומת תחזית האנליסטים שצפתה כי המדד יעלה לרמה של 50.8 נקודות בלבד. הסיבה לזינוק החד נעוצה בצפי להשתפרות במצבו של שוק העבודה האמריקאי.

משרד האוצר האמריקאי ינפיק היום אג"ח ממשלתיות לשנתיים בסך 40 מיליארד דולר. מחר ינפיק המשרד אג"ח ממשלתיות לחמש שנים בסך 35 מיליארד דולר, וביום חמישי ינפיק המשרד אג"ח ממשלתיות לשבע שנים בסך 26 מיליארד דולר. בכך ישווה המשרד את שיא הנפקות האג"ח שקבע בחודש אפריל.

קצב הנפקות האג"ח הגובר של הממשל האמריקאי עורר חששות בקרב משקיעים כי הגירעון המתרחב של ארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם - עלול לגרור הורדה של דירוג האשראי המושלם - AAA. בעקבות החששות, עולה היום התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאית ל-10 שנים לרמה של 2.57% במסחר באסיה.

ג’נרל מוטורס (GM) צפויה לפשוט רגל השבוע לכל המוקדם, והיא עשויה לקבל עוד 30 מיליארד דולר מכספי הסיוע הפדרליים - כך לטענת ה"וושינגטון פוסט". לדברי העיתון, הממשל האמריקאי צפוי להוביל את יצרנית המכוניות לפשיטת רגל בסוף השבוע הזה או בשבוע הראשון של חודש יוני. הזרמת ההון בסך 30 מיליארד הדולר כפופה לשינויים, אבל אם יעניק הממשל את הסכום הזה, תסתכם הזרמת ההון ל-GM בכמעט 45 מיליארד דולר. לפי העיתון האמריקאי, לממשלת ארה"ב יהיה נתח של 50% מיצרנית המכוניות המשופרת, היעילה והתחרותית יותר.

חדשות טובות לבנק ג’יי פי מורגן צ’ייס. על פי סוכנות הידיעות של בלומברג, צפוי הבנק להרוויח 29 מיליארד דולר הודות לחוק חשבונאי, אשר מתיר לבנק השני בגודלו בארה"ב לרשום חובות מסופקים שרכש מוואשינגטון מיוצ'ואל כרווח. וולס פארגו, בנק אוף אמריקה ו-PNC פייננשל צפויים גם הם להרוויח מאותו חוק, לאחר שרכשו את וואקוביה, קאנטריווייד פייננשל, ונשיונל סיטי קורפ. רכישות המוסדות הפיננסים יספקו לבנקים סכום כולל של 56 מיליארד דולר אותם יוכלו לרשום כרווח.

סימטרון, יצרנית התוכנות לתעשיית התבניות, תיסחר על רקע דו"חותיה לרבעון הראשון של 2009. החברה דיווחה על הכנסות של 7.8 מיליון דולר - ירידה לעומת 10 מיליון דולר שהרוויחה ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 563 אלף דולר או 6 סנט למניה לעומת הפסד של כ-300 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2008.

סיווה, מתכננת שבבי המולטימדיה והאלחוט, תיסחר על רקע שיתוף פעולה חדש עם שתי חברות, אמריקאית וגרמנית, בפיתוח שבבים עבור מכשירי סלולר בדור הרביעי ובתקן LTE.

חברת התוכנה מג’יק נסחרה על רקע שני חוזים חדשים, במזרח אירופה, בהיקף כספי כולל של כ- 1.1 מיליון שקל. במסגרת אחת העסקות, חתמה מג'יק תעשיות תוכנה על הסכם עם חברת האינטגרציה הצ'כית DSB, במסגרתו תפיץ DSB את מוצר ה-iBOLT של מג'יק בכל איזור צ'כיה. במסגרת החוזה השני, תספק מג'יק לחברת התוכנה AlphaSoft מרומניה, המשרתת מאות לקוחות עסקיים קטנים ובינוניים, את מוצר הדגל הנוכחי של מג'יק, ה-uniPaaS.

סלקום נסחרה על רקע דו"חותיה לרבעון הראשון של 2009. הרווח הנקי של סלקום זינק ב-27% לסכום של 348 מיליון שקל. החברה תחלק דיבידנד למשקיעה של 330 מיליון שקל. ככלל הציגה החברה תוצאות מעל לציפיות האנליסטים. הכנסות סלקום משירותים צמחו ברבעון ב-1% לסכום של 1.3 מיליארד שקל ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully