וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי פלטינום על חשבון הציבור

צבי זרחיה

26.5.2009 / 15:50

לשכתו של אהוד אולמרט שתמומן לפחות במחציתה מכספי ציבור תשמש את החברה החדשה שהקים רוה"מ לשעבר ל"פתיחת דלתות" לאנשי עסקים. שוב מתערבבים להם הון ושלטון

לשכת אהוד אולמרט, שלום. האם אתם מחפשים את אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, או את אולמרט איש העסקים חובק עולם?" כך יישאל, מן הסתם, מי שיתקשר ללשכתו החדשה של ראש הממשלה לשעבר.

קרוב לוודאי שמשכורתה של המזכירה שתענה לטלפון תמומן מקופת המדינה, גם כשתתבקש להעביר שיחות של אנשי עסקים המבקשים את סיועו של אולמרט ב"פתיחת דלתות" ברחבי העולם. הסיבה: הלשכה, שלה זכאי אולמרט מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר לצורך פעילות ציבורית, משמשת אותו גם לעסקיו הפרטיים.

אולמרט מפעיל את חברת הייעוץ שאותה הקים לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים במגדלי פלטינום בתל אביב. הוא שכר לשכה רחבת ידיים בשטח של 340 מ"ר, ומממן את מחצית השטח מכיסו הפרטי. המדינה מממנת את המחצית השנייה של הלשכה (170 מ"ר) ומשתתפת בהחזרים כמו ארנונה, חשמל, מים, לפי מכסת הלשכה. עלות השכירות של המשרד לקופת המדינה היא כמיליון שקל בשנה. התקציב הכולל שלו זכאי אולמרט מהמדינה כראש ממשלה לשעבר (לא כולל פנסיה חודשית) מגיע ל-10 מיליון שקל למשך חמש שנים.

ואולם, קיים פסול בכך שאולמרט בחר לרכז את פעילותו הציבורית והפרטית בלשכה אחת. בלשכה המפוארת אין הפרדה בין פעילותו של אולמרט כאיש ציבור לבין פעילותו כאיש עסקים פרטי. פעילותו המגוונת מתערבבת. פגישותיו העסקיות יתקיימו בשטח שמחציתו ממומן על ידי המדינה, והפקידים שמשכורתם ממומנת על ידי משלם המסים, יכינו קפה לאנשי עסקים שיבואו להתייעץ עמו בעניינים פרטיים.

אנשיו של אולמרט אומרים כי קיבל את אישור היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, על סמך החלטתה של ועדת הכספים מ-2006 להעמיד לשכות לראשי ממשלה ונשיאים לשעבר. למרות זאת, מדובר בשערורייה. המדינה אינה צריכה לממן מתקציבה לשכה לאולמרט שתשמש אותו גם לענייניו הפרטיים.

יתרה מזו, קיים ספק אם חברי ועדת הכספים שאישרו לפני שלושה חודשים את הרחבת הלשכה לאולמרט מ-140 מ"ר ל-170 מ"ר בשל נימוק ביטחוני, היו מודעים לכך שמדובר, למעשה, בלשכה משותפת לפעילותו הציבורית והפרטית. על ועדת הכספים לשנות את החלטתה ולהגביל את העמדת הלשכות לראשי ממשלה ונשיאים לשעבר באחד מבנייני הממשלה בתל אביב או בירושלים.

הפתרון הזה נקי, אינו מערבב ענייני הון ושלטון, אינו מנקר עיניים ועלותו נמוכה יותר לקופת המדינה המדולדלת ממילא. סביר להניח שאולמרט לא יאהב את הפתרון הזה - נוח יותר לשבת במגדל יוקרתי במרכז תל אביב על חשבון משלם המסים מאשר לפעול מתוך בניין משרדים ממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully