וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הדלתות הגדולה בעולם מזונייט תובעת 10 מ' ש' מבעלי רב בריח: הסתיר מאיתנו הזדמנות עסקית

הילה רז

26.5.2009 / 17:06

לפני כשנה רכש דונרשטיין את השליטה בחברת רב בריח, לאחר שזו נקלעה לקשיים כלכליים



יצרנית הדלתות הגדולה בעולם מזונייט המחזיקה ביצרניות הדלתות הישראליות מפעלי עץ כרמיאל, אופן גלרי, ופרמדור הגישה באחרונה תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד שמואל דונרשטיין, יו"ר החברות לשעבר, אישתו שלומית, שכיהנה כדירקטורית בחברות ושמואל שטרנשוס, המנכ"ל לשעבר.



לפני כשנה רכש דונרשטיין את השליטה בחברת רב בריח, לאחר שזו נקלעה לקשיים כלכליים.
בתביעה שהוגשה כעת לבית המשפט המחוזי מרכז טוענות יצרניות הדלתות כי השלושה חברו יחדיו על מנת להעניק לעצמם טובות הנאה החורגות מהמקובל, תוך פגיעה מכוונת בזכויות של יצרניות הדלתות.



לטענת התובעות, השלושה הסתירו במכוון מדירקטוריון החברות את ההזדמנות העסקית לרכישת רב בריח המתחרה. לאחר שדונרשטיין רכש את רב בריח, השלושה עברו לעבוד בה, תוך שהם לוקחים עימם 13 מנהלים מהצמרת הניהולית של החברה.



לטענת מזונייט התנהגות זו חותרת תחת כל נורמה בסיסית של חובת אמונים, חובת הגינות ותום לב של מנהלים בחברה.



מזונייט מציינת כי כחברה זרה המרוחקת מישראל היא נתנה אמון מלא בדונרשטיין ושטרנשוס, כי נוכח מעמדם ותפקידם הם ידאגו לאינטרסים של מזונייט וחברות הבנות. ולכן החברה לא מינתה נציג קבוע מטעמה בישראל.



מזונייט קובלת כי דונרשטיין ושטרנשוס ניצלו לרעה את האמון שנתנה בהם מזונייט ופעלו להפקת רווחים אישיים לעצמם ולמקורביהם, במקום לפעול לטובת החברה.



מזונייט טוענת כי דונרשטיין חתם לשטרנשוס על הסכם העסקה בשם החברה לכאורה, שהעניק לשטרנשוס טובות הנאה מפליגות לעומת ההסכם שאושר לו על ידי דירקטוריון החברה, והכפיל את שכרו של שטרנשוס בתוך פחות מחמש שנים. כך ששכרו עלה מ-36 אלף שקל לחודש שהרוויח בשנת 2004, ועד 76 אלף שקל בשנת 2009. כן הקנה ההסכם החדש לשטרנשוס מצנח זהב בגובה 12 משכורות.



משכורתה של שלומית, אישתו של דונרשטיין, שכיהנה כדירקטורית בחברה עלתה מ-25 אלף שקל בחודש ל-40 אלף שקל ואף לה הוענק מצנח זהב בגובה של 12 משכורות חודשיות.



בנוסף מבקשת מזונייט מבית המשפט שיוציא צו מניעה שיאסור על השלושה לעסוק בייצור או בשיווק דלתות.



מחברת רב-בריח נמסר בתגובה: "כניסתה של רב בריח לתחום דלתות הפנים והצלחת תוכנית שיקום החברה תחת הבעלים החדשים מהווה ככל הנראה איום על נתח השוק של עץ כרמיאל וזהו ניסיון למנוע תחרות שתטיב עם הלקוחות באמצעים משפטיים כוחניים והפחדה על ידי הצגת סיפורי בדים. רב בריח נחושה להיכנס לתחום דלתות הפנים ולהציע ללקוחות אלטרנטיווות איכותיות במחיר משתלם ממה שמציעה חברת עץ כרמיאל. תחת בעלותנו הפכה עץ כרמיאל לחברה מובילה וריווחית בתחום דלתות הפנים, חבל שצוות המנהלים החדש במפעלי עץ כרמיאל מעדיף להשקיע את כספו וזמנו בניסיון למנוע כניסת מתחרים חדשים במצגי שווא. עדיף היה לו היו מתמקדים בקידום החברה עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully