וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני בר-און: "עוד לא עמדתי על כוחו של נתניהו, אבל לנוחי דנקנר יש הרבה כוח"

גיא רולניק

26.5.2009 / 17:09

בראיון ל-Markerweek אומר שר האוצר לשעבר: "טייקוני הסלולר פוגעים בתחרות ומונעים הכנסת מפעיל חמישי"





בהתייחסו לשאלה על הלחצים שהופעלו עליו בשיא המשבר הפיננסי באוקטובר לחילוץ בעלי ההון אמר בראון בראיון: "אני יכול לומר בגאווה שבודדתי את עצמי מהסצינה של בעלי ההון והאינטרסים הכלכליים, אף שאני מכיר אותם וטיפלתי בחלק מהם בעבר. פשוט הורדתי מסך, וכשהיה צריך להפוך את המסך למסך בלתי חדיר, עשיתי את זה. השיא היה בתקופת חגי תשרי, כשהשווקים נפלו והתחילה מערכת הלחצים של מה שנקרא בשפת העם 'סיוע לטייקונים'.



"אני ראיתי בזה דיון שאין שני לו בחשיבותו מבחינת האחריות של הממשלה מול האחריות של בעלי החוב. יש כאן בעלי חוב שנהנו שנים ארוכות משגשוג וגייסו הון, אך לא תמיד פעלו ביעילות כלכלית. לתפישתי, היה כאן דיון על כסף ציבורי גדול והאחריות שלי היתה שהכסף ינותב לטובת כלל האזרחים ולא לטובת בעלי ההון. הסיוע - אם בכלל - צריך לבוא בקצה של הקצה, רק לאחר שכל הברירות האחרות - דילול, העמדת בטוחות, הזרמת הון בעלים - הופעלו, ורק אחרי הסכם כולל. זה מה שהוביל אותי להחלטה שאם מעניקים להם סיוע, זה יתבצע רק כדי להציל מקומות עבודה".



איך התבטא הלחץ?



"בכל הרמות. מתחת, מעל, מהצד. היו כאן הצעות שאלוהים ישמור אם הייתי נכנע להן - היינו עכשיו בחור של 40 מיליארד שקל. באו אלי עם שמות שאין איש שלא מכיר אותם. לזה היה תוכנית של 20 מיליארד, להוא עוד 20 מיליארד. יצירתיות יש כאן. כשרוצים לבזבז כסף של הממשלה אין גבול ליצירתיות".



הראיון המלא יתפרסם מחר ב- Markerweek

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully