וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באי.בי.אי מעלים את מחיר היעד למניית בנק הפועלים מ-12.6 שקל ל-13.6 שקל; "הבנק הציג רבעון חלש"

TheMarker

26.5.2009 / 17:25

לפי האנליסטים, הנושא העיקרי ברבעונים הקרובים ימשיך להיות רמת החובות המסופקים הצפויה ב-2009



באי.בי.אי מעלים היום את מחיר היעד למניית בנק הפועלים, מ-12.6 שקל ל-13.6 שקל. האנליסט ליאור רבינוביץ אומר כי הירידה בחומ"ס הנמוך, הירידה בסיכון בנכסי הבנק והירידה בשיעור ההיוון הובילו להעלאת מחיר היעד. באי.בי.אי ממשיכים בהמלצת "קנייה" לבנק הפועלים.



רבינוביץ אומר כי "בנק הפועלים הציג רבעון חלש עם רווח נקי של 42 מיליון שקל בלבד, רווח מפעולות רגילות של 21 מיליון שקל והפסד לפני מס של 120 מיליון שקל". שורת הרווח המימוני ירדה בחדות, עם הכנסה של 972 מיליון שקל בלבד. הבנק הפתיע עם חומ"ס נמוך במיוחד של 0.62%.



"הדו"ח הנוכחי מציג תמונה מורכבת - רווח מימוני נמוך לעומת חומ"ס נמוך", טוען רבינוביץ. הרווח המימוני אחרי חומ"ס עמד על 658 מיליון שקל, לעומת צפי ל-809 מיליון שקל. לטענת רבינוביץ, הנושא העיקרי ברבעונים הקרובים ימשיך להיות רמת החובות המסופקים הצפויה ב-2009.



"ישנם אינדיקטורים לכך שהחובות המסופקים יהיו נמוכים יותר מהתחזיות המוקדמות לשיעור חובות מסופקים של 1.5%", אומר רבינוביץ. השיעור החדש במודל של אי.בי.אי הוא 1.1%, הנתמך גם מרמת החובות הבעייתיים שבה הגידול נמוך מהציפיות המוקדמות.



רבינוביץ טוען כי יש להסתכל על ההפסד ממדידת שווי הוגן של נגזרי אשראי, כהפסד חשבונאי שגורם לתנודתיות רבה ולא כהפסד אמיתי. "להערכתנו, הפסד זה יחזור ברבעונים הקרובים בעקבות עלייה בציפיות האינפלציה (שגורמת לדלתא בתשואה על הגליל ל-5 שנים לעלות)", מסכם רבינוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully