וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קרן פימקו: אחרי עשרות שנים עם צמיחה של 3% בשנה ארה"ב תצטרך להתרגל לצמיחה של פחות מ-2%

סוכנויות הידיעות

26.5.2009 / 17:42

"אנחנו בתהליך הגדרה מחדש של מה נחשב לצמיחה נורמלית", העריך מוחמד אל-אריאן



האמריקאים עשויים להיאלץ להתרגל לשיעורי צמיחה כלכלית שנתיים של פחות מ-2%, בעקבות משבר האמון באשראי הצרכני אשר גרם להתמוטטות שוקי הפיננסים - העריך מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו.



"עד לתקופה הזו בשנה הבאה השוק יבין כי הצמיחה הפוטנציאלית של ארה"ב כבר איננה 3%, אלא 2% או אף פחות מכך", אמר אל-אריאן, המשמש כמנכ"ל פימקו ביחד עם מייסד הקרן, ביל גרוס, בראיון לרדיו בלומברג. "אנחנו נמצאים בתהליך הגדרה מחדש של מה נחשב לצמיחה נורמלית", הוסיף.



הפעם האחרונה בה נרשמה צמיחה שנתית ברמות של פחות מ-2% בתוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב במשך עשור, היתה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, במהלכן נרשמה צמיחה שנתית ממוצעת של 1.3%. שיעור הצמיחה השנתי הממוצע ב-30 השנים שקדמו לתחילת המיתון בארה"ב בדצמבר 2007, היה 2.9%. במהלך 15 השנים האחרונות היתה הצמיחה בממוצע 3%.



בתחזית ההשקעות האסטרטגית של פימקו שפורסמה לפני שבועיים, העריך אל-אריאן כי צמיחה כלכלית גלובלית נמוכה, שיעורי אבטלה גבוהים יותר, והתערבות ממשלתית מתמשכת בשווקים הפיננסים ובמגזר הפרטי, צפויים להפוך למציאות הנורמלית החדשה של הכלכלה העולמית.



הצמיחה העולמית צפויה להיות חלשה במהלך שלוש עד חמש השנים הבאות, ושווקים מתעוררים דוגמת סין עתידים להוביל את הצמיחה, כתב אל-אריאן. כמו כן, העריך כי המשך הצמיחה הערה בחלק מהכלכלות המתעוררות הגדולות - במיוחד ברזיל, סין והודו - עתיד לפצות באופן חלקי על צמיחה נמוכה יותר במדינות המתועשות.



"העולם השתנה באופן שספק רב אם ישוב לקדמותו בשנים הקרובות", כתב אל-אריאן בתחזית. "עבור השווקים שהתרגלו לרמת הצמיחה של התקופות האחרונות, רמת הצמיחה הנמוכה החדשה תהפוך לרמה שנחשבת לנורמלית", הוסיף.



התפקיד הגדול והולך שממלאות ממשלות בשווקים הפרטיים ובמערכת הבנקאית, אשר הפכה לדברי אל-אריאן לצל של עצמה, יוביל לרמת צמיחה גלובלית נמוכה יחסית ולשיעור אבטלה גבוה. "יחסית לעבר, המערכת הפיננסית תהיה פחות ממונפת, פחות גלובלית ונתונה ליותר רגולציה. הצמיחה הגלובלית תהיה נמוכה יותר, והאבטלה תהיה גבוהה יותר", כתב אל-אריאן תחזית פימקו.



אל-אריאן, בן 50, פרש בתחילת שנת 2008 מתפקיד מנהל קרן ההשקעות של אוניברסיטת הרווארד, לאחר שנתיים בלבד, וחזר לפימקו, בה עבד לפני כן במשך שבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully