וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30% ירידה בהכנסות סוכנויות הנסיעות בשליש הראשון של 2009; הורדת השכר עומדת על כ-10%

עירית רוזנבלום

26.5.2009 / 18:00

כך על פי דן אנד ברדסטריט; חלק מהסוכניות נאלצו לפטר עובדים ולסגור סניפים



רוב סוכנויות הנסיעות בארץ קיצצו בשכר העובדים בעקבות המשבר הכלכלי. הורדת השכר הממוצעת בסוכנויות הנסיעות הייתה בשיעור של 10%. בקרב דרג ההנהלה בסוכנויות הנסיעות בוצעה הורדת שכר חדה יותר, בשיעור ממוצע של 15%.



במקביל, חלק מסוכנויות הנסיעות נאלצו לפטר עובדים ולסגור סניפים, וחלק ניסו ועדיין מנסות לבצע איחוד ומיזוג בין סוכנויות. כך עולה מנתונים של חברת דן אנד ברדסטריט, בעקבות פרסום דירוג "דנס 100" של סוכנויות הנסיעות בארץ.



בדן אנד ברדסטריט אומרים עוד, כי בשליש הראשון של השנה (ינואר-אפריל 2009) נרשמה ירידה ממוצעת של 30% בהכנסות משרדי הנסיעות. "מי שנפגע ביותר הם המשרדים הבינוניים, המתפרנסים מתיירות עסקית", אומרים כלכלני החברה. "התחרות ואווירת המשבר הקיימים בענף גרמו להוזלת מחירים, דבר שהגביר את נכונות הציבור לרכוש מוצרי תיירות ובעצם כך, לסייע לעסקים להתמודד עם המצב ולהתאושש".



עוד אומרים בדן אנד ברדסטריט כי גורמים בענף הנסיעות מסבירים שבמסגרת המירוץ אחר הלקוח, מחירים כמו אלו בקיץ הקרוב, "לא זכורים מזה תקופה ארוכה".



מדירוג סוכנויות הנסיעות עולה, כי ההכנסות של עשרת המשרדים הגדולים בתחום הסתכמו בשנה שעברה ב-4.4 מיליארד שקל, עלייה של כ-13% לעומת השנה הקודמת.



עוד עולה מהדירוג כי סוכנות הנסיעות הגדולה בישראל היא השטיח המעופף, שהכנסותיה המוערכות בשנה שעברה הסתכמו ב-750 מיליון שקל. במקום השני נמצאת כלל תיירות עם הכנסות של 602 מיליון שקל - עלייה של כ-8.5%. איסתא ליינס שומרת על מקומה השלישי בדירוג עם הכנסות של 589.5 מיליון שקל - עלייה של כ-10.3%. במקום הרביעי נשארת קשרי תעופה עם הכנסות של 525.6 מיליון שקל - עלייה של 23.1%.



סוכנות הנסיעות אשת טורס קופצת השנה בדירוג 2 מקומות ועולה למקום החמישי, לעומת המקום השביעי בשנה שעברה. הכנסות חברת אשת טורס הסתכמו בשנה שעברה ב-427 מיליון שקל - זינוק של 19.9%. המילניום השלישי (צבר תיירות) נמצאת במקום השישי עם הכנסות של 418 מיליון שקל, ואופיר טורס במקום השביעי עם הכנסות של 410 מיליון שקל.



את שלושת המקומות האחרונים בעשירייה הראשונה תופסות הסוכנויות הדקה ה-90 (268 מיליון שקל), החוויה הישראלית (222 מיליון שקל) וכנפי משק (160 מיליון שקל).



ראובן קובנט, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל, אומר כי "המשבר הכלכלי העולמי צפוי להמשיך ולהשפיע בצורה שלילית על ביצועי ענף התיירות בכלל וסוכנויות הנסיעות בפרט. המשבר העולמי והמיתון גורמים לירידה בצריכה הפרטית ולכן ייפגעו בתפוסות בתי-המלון, בביקוש לטיסות ובהוצאות לנופש, חרף התחרות ואטרקטיוויות המחירים. המשך הורדתם תפגע בהכנסות הגורמים בענף, ולכן, סביר להניח שהמשבר של סוכנויות הנסיעות יימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully