וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיעות של פרץ מסרבות להציג דו"חות הכספיים"

חיים ביאור

26.5.2009 / 18:06

מבקר הפנים של ההסתדרות: "סיעות "עם אחד" ו"עמלים" לא אפשרו לערוך ביקורת על תנועת הכספים. לא ניתן לדעת האם נעשה שימוש ראוי בכספים שהוקצו לתנועות"

הסיעה הפוליטיות שהקים יו"ר ההסתדרות לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, מסרבות לשתף פעולה עם מבקר ההסתדרות, ולהציג בפניו את דו"חותיהן הכספיים. כך נאמר בדו"ח ביקורת שהשלים אתמול מבקר הפנים של ההסתדרות, עדי קנדל.

בדו"ח, מציין קנדל כי בניגוד לרוב הסיעות שהוקמו בהסתדרות, אשר הציגו בפני קנדל את התיעוד שדרש בנוגע לשימוש שעשו בהקצבות הכספיות שקיבלו מההסתדרות, סיעות עם אחד ועמלים כלל לא אפשרו למבקר לערוך בהן ביקורת על תנועת הכספים בהן ורישומה.

עקב כך, אומר המבקר, לא ניתן לדעת אם נעשה שימוש ראוי בכספים שהוקצו לשתי הסיעות עבור השנים 2006-2004, בסך כולל של קרוב ל-3 מיליון שקל. המבקר מציין ששלוש סיעות פוליטיות נוספות בהסתדרות אותן ביקש לבדוק, לא היו מוכנות להציג תיעוד של תנועת הכספים בהן: גשר, מד"ע ותע"ל. זאת, חרף מכתבי התראה שקיבלו, דבר המעורר חשש לגבי המטרות אליהן הופנו הכספים.

מלשכתו של פרץ נמסר בתגובה: "סיעות עם אחד ועמלים כבר נבדקו על ידי מבקר המדינה ולא נמצאו בהן ליקויים".

הדו"ח מציין שהמנכ"ל של חברת מרכזי תרבות וספורט (מת"ס), סמי שושן, שהוא גיסו של עמיר פרץ ומונה לתפקיד בתקופת כהונתו כיו"ר ההסתדרות, מקבל שכר בעלות של 42,203 שקל בחודש, בנוסף לדירה שכורה בבת ים שהחברה מממנת לו, עקב היותו תושב מצפה רמון. מת"ס, שהיא חברה בת של ההסתדרות, מפעילה שבעה מתחמי קאנטרי קלאב ברחבי הארץ.

ממצאים נוספים בדו"ח: יו"ר הסתדרות האקדמאים (מח"ר) במרחב ירושלים, זאב בן יוסף, הושעה למשך יותר משנה, אך בזמן זה המשיך לקבל משכורת בלי לעבוד; האגודה הפרופסיונלית שהקימה הסתדרות המח"ר לא ניהלה רישום של תקבולים; עובדי הסיעוד ומטפלות הבית המאורגנים בהסתדרות (באמצעות איגוד עובדי הסיעוד) מועסקים ללא הסכם עבודה קיבוצי, בשל התנגדות המוסד לביטוח לאומי, שהוא המעסיק המרכזי של מטפלות בישראל; בהתאגדות הפועל, השייכת להסתדרות, נמצאו ליקויים בהקשר למכרזים, ליקויים ברישומים כספיים וניהול לא תקין, בעת כהונתו של שי שני כמנכ"ל הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully