וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטחון הצרכנים בארה"ב נסק במאי בשיעור החד ביותר זה 5 שנים - מעל לתחזיות

סוכנויות הידיעות

26.5.2009 / 18:19

קפץ לרמה של 52.9 נקודות - הרמה הגבוהה מאז ספטמבר - לעומת 40.8 באפריל; כלכלנים צפו מדד של 42.6 נקודות



מדד בטחון הצרכנים בארה"ב קפץ החודש לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר לאחר שרשם את הזינוק החד ביותר מאז אפריל 2003, על רקע אופטימיות לגבי התאוששות שוק התעסוקה האמריקאי. מדד בטחון הצרכנים, של חברת המחקר קונפרנס בורד, נסק במאי לרמה של 54.9 נקודות לעומת מדד מתוקן של 40.8 באפריל - הזינוק הרביעי הכי חד ב-32 שנותיו של המדד.



תחזית הכלכלנים היתה לעלייה קלה של המדד לרמה של 42.6 נקודות, לעומת קריאה של 39.2 שעליה דווח במקור באפריל. רמתו הממוצעת של המדד בשנה שעברה היתה קרוב ל-58 נקודות.



שיעור הצרכנים שהעריכו כי מספר המשרות בשוק העבודה צפוי לגדול במהלך שישה החודשים הקרובים צמח ל-20% - הגבוה ביותר זה למעלה מחדש שנים - מסרה קונפרנס בורד. שיעור הצרכנים שצופים כי שכרם עתיד לגדול במהלך שישה החודשים הקרובים עלה ל-10.2% לעומת 8.3% בחודש הקודם. "ככל שמדובר בצרכנים, הרע ביותר כבר מאחורינו", אמרה ראש מחלקת מחקר צרכני של קונפרנס בורד, לין פרנקו.



לעומת החדשות החיוביות בתחום בטחון הצרכנים, סיפקה החזית המקרו כלכלית בארה"ב גם חדשות עגומות היום. מדד סטנדרד אנד פור'ס-קייס שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, נפל ברבעון הראשון של השנה ב-19.1% - הנפילה החדה מעולם - לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.



בחודש מארס לבדו, ירד המדד ב-2.2% לעומת החודש הקודם, ונפל ב-18.7% לעומת חודש מארס 2008. הירידה היתה בשיעור זהה לזו שנרשמה בפברואר, אולם היתה חדה מתחזיות הכלכלנים לירידה של 18.3%. בחודש ינואר נפל המדד ב-19% לעומת החודש המקביל ב-2008 - הנפילה החדה ביותר מאז החל להתפרסם המדד בשנת 2001.



"אין ראיות כלשהן לכך שהחלה התאוששות במחירי הבתים", אמר יו"ר ועדת המדד בחברת סטנדרד אנד פור'ס, דיוויד בליצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully